Review: Yoostar 2: In the Movies Xbox 360

Geplaatst: 3 april 2011 19:00

Is het weer wappertijd voor de Kinect? Neen, want het is tijd om diep in onze zee van emoties te gaan graven. Waarom? Om geloofwaardig een goede acteerprestatie weg te kunnen zetten natuurlijk. We gaan namelijk Kinecten met Yoostar 2, waarbij men bekende filmscènes kan naspelen. Maar goed, laten we eerlijk zijn: degelijk, diepgaand acteerwerk zal het niet hoeven te zijn. Yoo!

Brainstormstar

Voor een game waarbij je zelf scènes van films kan naspelen heeft men blijkbaar geen betere naam kunnen bedenken dan Yoostar. Net als wat Theo Maassen had bij 'Massaschoen', had ik hetzelfde met deze gametitel; is dit nou het beste wat men heeft kunnen bedenken? En wat is dan in hemelsnaam afgevallen? 'Yo-Wazzup-Biatchstarrr-4-real', 'Thespian Maniac Rampage', 'Gaming&Acting simulator pro', 'Moviescène re-enactment generator elite'? Het mag dus wel duidelijk zijn dat mijn verwachtingen van een game met de belachelijke naam Yoostar 2 niet hoog waren, ook al ben ik een enorme cinefiel (iemand die (vrijwillig) overdreven veel films kijkt).

Name's Bond, Games Bond

Bij Yoostar 2 doe je eigenlijk maar 1 ding: bekende filmscènes naspelen. Zo kun je Arnold zijn bekende scène als The Terminator naspelen, waarbij hij zal terugkeren en kun je het leven een doos chocolaatjes noemen, zoals Alex Zwee" Ik bedoel Forrest Gump. Leuk is ook dat men naast films ook bekende series heeft gepakt, waaronder ook vrij recente, zoals Mad Men.

YooScore YooKinect

Om Yoostar 2 toch iets meer diepgang te geven, heeft men enkele gamemodes toegevoegd, waaronder een challenge mode, waarbij men een soort stad weergeeft die je helemaal vrij kunt spelen. Verder deed de game mij erg denken (voor zover ik in staat was te denken toen ik de game speelde) aan Singstar. De tekst wordt aangegeven en je behaalt punten door het op tijd te zeggen en je juist te gedragen. Het leuke van Kinect is dat dit erg goed werkt en je dikwijls heel goed de positie en alles kunt nabootsen uit een scène.

Ik moet toch eerlijk toegeven dat ik met Yoostar 2: In the Movies aardig veel plezier heb beleefd. Uiteraard is dit net zoals Singstar een game die niet boeiend is in je eentje, maar juist een titel die floreert bij een groep vrienden voorzien van voldoende alcoholconsumptie. Nadat men eenmaal een paar scènes heeft gedaan, krijgt iedereen de smaak te pakken en is het ruzie maken om wie als eerste THIS IS SCHPAAARTHAAAAAAAhhh door de kamer mag gillen. Dat je dan ook nog sc'nes met zijn tweeën kunt spelen, maakt het nog net iets leuker. Yoostar 2 is een leuke partygame die tof is in groepsverband, en daarbij goed gebruik weet te maken van Kinect. Het is alleen ook niets meer of minder dan dat, en gelukkig is de ontwikkelaar zich daar ook van bewust.

• Lol factor
  • Veel toffe filmscènes
  • Goeie toepassing van Kinect