Worms Collection

• Ontwikkelaar Team17
  • Eerste releasedatum 20 september 2012
  • Platformen Xbox 360, PlayStation 3
  • Gameliner score

Review: Worms Collection - PlayStation 3

Het neerschieten van je tegenstander is natuurlijk erg leuk, vooral als dit met een hoop humor en plezier gepaard gaat. Ik ben niet zo'n pc-gamer, maar Worms was zo'n game die ik vroeger grijs speelde op mijn pc. In Worms schiet je je tegenstander neer en beleef je er ook nog een hoop plezier aan. Onlangs is Worms Collection uitgekomen waar de beste Worms-klassiekers op gekwakt zijn.

Wat is Worms?

Worms is een tweedimensionale shooter. Je kunt de game met maximaal vier spelers tegelijk spelen. Je kiest allemaal een kleur en om de beurt knal je je tegenstander op zo'n gruwelijke manier naar de haaien. De manier waarop je de andere wormen (tegenstanders) kon elimineren was nog hilarischer dan de wormen zelf. In Worms 2: Armageddon moet je naast het koud afschieten van je tegenstander ook puzzelen, waar enkele breinbrekers tussen zitten.

Barstensvol content

De collectie zit bomvol content, dus er is dus genoeg te doen. De game beperkt zich wel in de opties. Het concept van Worms is prachtig, zonder enige twijfel. Worms Collection mist alleen dat oude gevoel en veel opties ontbreken in het spel. De collectie bevat drie volledige games waaronder Worms, Worms 2: Armageddon (met zes DLC-pakketten) en Worms: Ultimate Mayhem. Die laatste game speel je in driedimensionaal perspectief. Ik heb Worms in 3D nooit echt kunnen waarderen als Worms-fan. Maar eerlijk is eerlijk, het is leuk voor de afwisseling als het zou werken. Worms: Ultimate Mayhem werkt namelijk voor geen meter.

Nostalgie? NOT!

Toen ik de game opstartte, hoopte ik op een stukje nostalgie. De game voedt mij in elk geval niet in die behoefte. Zo kun je maar vier wormen kiezen in je team en zijn de leuke stemmetjes, zoals "revanche", enzovoorts verdwenen. Worms Collection zit vol met content zoals gezegd, maar de collectie bokst zeker niet op tegen de klassieke Worms uit het verleden.

Het eindoordeel van Alex Zweers

Worms is en blijft een toffe serie. Het roept een hoop herinneringen op van vroeger. De game bevat een flinke hoeveelheid content, maar het ontbreken van de humoristische stemmetjes, het ontbreken van bepaalde opties en dat je maar vier wormen in je team kunt stoppen doet dat hele nostalgische gevoel overschaduwen. Misschien speelt de game met flink wat biertjes achter de kiezen een stuk beter.

• Pluspunten
  • Hoeveelheid content
  • Multiplayer goed vertegenwoordigd
  • Worms is een epische serie
  • Minpunten
  • Stemmetjes ontbreken
  • Nostalgie van vroeger ontbreekt
  • Maar vier wormen in je team
Gameliner Score

Community

Score

Over auteur Alex Zweers

Alex Zweers Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.