Review: World of Tanks - Update 8.3 Pc

World of Tanks wordt alsmaar populairder, met nu al meer dan 45 miljoen spelers over de hele wereld. De sleutel zit hem in de gameplay die het beste beschreven kan worden als 'easy to learn, hard to master', waardoor je constant bezig bent om beter te worden. Wargaming.net is zelf ook op deze manier bezig. Ze maken de game constant beter en completer, wat de laatste uitbreiding genaamd 8.3 weer bevestigt.

Ni Hao!

Deze patch brengt China in het gevecht. De Chinese tanks hebben, zoals we gewend zijn bij elke natie, een eigen stijl, sterktes en zwaktes. De tanks zijn veelal geïnspireerd door buitenlandse, vaak Russische, ontwerpen. De kracht van de Chinese tanks is vooral mobiliteit en goede koepelbepantsering met daarin redelijk krachtige kanonnen. Deze mobiliteit komt met een prijs: ze zijn maar gemiddeld bepantserd op de romp en de kanonnen zijn niet altijd even accuraat. Dit mag de pret echter niet drukken.

Lichte tanks

De Chinese lichte tanks zijn verslavend leuk om te spelen. Deze gaan tot tier 8 (level 8 van 10 - red.) en hebben goede kanonnen voor hun tier. Ze zijn snel en manoeuvreerbaar, maar hebben maar dunne bepantsering. Zolang je echter blijft bewegen zal de vijand moeite hebben om je te pakken te krijgen en kun je met je relatief krachtige kanon gevoelige tikken uitdelen. Het rondscheuren in deze tankjes is erg leuk en, of je nou wint of verliest, je zit met een glimlach achter je pc.

Medium en heavy tanks

De middelzware en zware Chinese tanks zijn gemiddeld te noemen. Ze zijn niet extreem sterk of zwak, maar hebben wel de Chinese sterktes en zwaktes: mobiliteit, sterke koepels, sterke maar niet erg accurate kanonnen en een relatief zwakke romp. Zelfs de zwaarste Chinese tanks kunnen de gemiddelde middelzware tank bijbenen, waardoor je voor snelle verrassingen kunt zorgen. Als de verrassing echter voorbij is zul je snel dekking moeten zoeken, want de vijand schiet je zo aan stukken.

Het eindoordeel van Joost van Dyck

Update 8.3 brengt een hoop lol met de Chinese lichte tanks. Rondscheuren, schieten op de zwakke plekken van zwaardere tanks en verkennen voor je team is je rol in deze. De Chinese middelzware en zware tanks springen er echter niet echt uit. Ze voelen gemiddeld aan, zonder een echt uniek gevoel te geven. De zware tanks zijn lekker snel, maar in een heftig gevecht zit je door de relatief dunne bepantsering al snel naar de uitgebrande romp van je tank te kijken. Toch kan ik deze uitbreiding op World of Tanks als goed bestempelen, daar de lol van de lichte tanks een leuke uitbreiding is op het aanzienlijke arsenaal dat zich al in de game bevindt.

• Meer tanks
  • Lichte tank lol
  • Snelle zware tanks