The Outer Worlds: Peril on Gorgon
  • ONTWIKKELAAR Obsidian Entertainment
  • EERSTE RELEASEDATUM 9 september 2020
  • PLATFORMEN Pc, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch
  • GENRE RPG

review: The Outer Worlds: Peril on Gorgon - Prima vermaak PlayStation 4

Nog geen jaar geleden was ik degene die in een review van Obsidian's The Outer Worlds bijna een perfecte score kon toebedelen. De game was zo dichtbij, maar de lange laadtijden waren net te veel aanwezig voor die felbegeerde vijf sterren. Inmiddels is The Outer Worlds toe aan zijn eerste grote DLC; The Outer Worlds: Peril on Gorgon. Een goed excuus dus om mijn ruimtepak weer aan te trekken en mij onder te dompelen in de bizarre corruptie van buitenaardse, ongecontroleerde bedrijfscultuur!

The Outer Worlds Peril On Gorgon Review

Het begon met een afgerukte arm…

Obsidian wist met The Outer Worlds precies te doen waar ze goed in zijn. De studio wist met deze Fallout-tegenhanger namelijk een uitstekende game neer te zetten die voorzien is van interessante omgevingen en ijzersterke dialogen. The Outer World: Peril on Gorgon doet niet veel anders. Na het voltooien van Radio Free Monarch krijg je aan boord van 'The Unreliable' een pakketje bezorgd. De inhoud is ietwat luguber, want in de doos zit een audio recording in de hand van een afgerukte arm. Vreemd op z’n minst, maar de held/ heldin van The Outer Worlds is inmiddels wel wat gewend. De arm blijkt afkomstig van gun-for-hire ‘Lucky Montoya’ die de voormalig kapitein van The Unreliable zijn laatste gunst verleend. Hij heeft namelijk de klus van zijn leven gevonden op een kleine komeet, genaamd: Gorgon.

Gelukkig zijn wij niet vies van wat centen en een levenloze arm en dus reizen we direct af naar Gorgon. We worden begroet door een eenzame vrouw die het verhaal van Gorgon uit de doeken doet. De komeet blijkt een oude kolonie van onderneming Spacer’s Choice te zijn. Inmiddels is de komeet vrijwel verlaten en het lijkt erop alsof Spacer’s Choice er flink wat slechts heeft lopen uitvreten. Ik zal niet te veel verklappen, maar natuurlijk heeft Spacer’s Choice dat gedaan, gek. Wat volgt is een avontuur door de vervallen onderzoekslaboratoria om de waarheid achter de vreemde gebeurtenissen te achterhalen.

The Outer Worlds Peril On Gorgon Review1

Meer content, weinig vernieuwing

Peril on Gorgon doet precies datgene dat je ervan verwacht. Je krijgt wat nieuwe armor, wapens en een nieuw verhaal. De content neemt zo’n zes uur in beslag en kan zelfs korter uitvallen als je je een beetje kwaad maakt. Wederom zijn de nieuwe NPC’s interessant en het verhaal is ook een aangename aanvulling op het totaalplaatje. De clou van het verhaal is echter ietwat voorspelbaar en het is jammer dat er geen nieuwe companion met deze DLC gepaard komt. Wel leuk zijn de nieuwe sidequests die de speeltijd net een beetje oprekken. Daarnaast zijn er meerdere endings en kan het dus lonen om de quest opnieuw te starten. Verwacht verder geen bijzondere nieuwe dingen, want die ga je in deze DLC niet vinden.

The Outer Worlds Peril On Gorgon Review2

The Outer Worlds: Peril on Gorgon doet precies datgene dat je van een DLC kunt verwachten. Het is echter jammer dat er niet net dat extra stapje is gezet om de content een beetje af te laten wijken van de main game. Het is een prima aanvulling op een erg goede game, maar de DLC mist net dat beetje extra om echt interessant te zijn. Het verhaaltje is vermakelijk en Gorgon is, net als iedere andere planeet, prachtig vormgegeven. The Outer Worlds: Peril on Gorgon is de moeite waard als je een echte fan van de game bent of de game momenteel nog speelt. Het is namelijk best wel weer even inkomen en wanneer je er eenmaal lekker inzit, is de DLC alweer voorbij.

• Pluspunten
  • Meer content voor een prima game
  • Sfeervolle omgeving
  • Leuk verhaal....
  • Minpunten
  • ...ietwat voorspelbaar
  • Doet weinig nieuws
Gameliner Score

Community

Score

Over auteur Rudy Wijnberg

Rudy Wijnberg Als het gaat om passief sporten is Rudy een kei gezien hij regelmatig menig vechtersbaas tegen de vloer nokt en tanden laat rapen. Toch is hij niet vies van andere genres. Onder het motto “je moet toch alles in je leven geprobeerd hebben” experimenteert onze Amsterdammer zo nu en dan eens wat. Niet altijd even succesvol, geduld is namelijk niet echt zijn sterkste punt, net als een gracieuze winnaar zijn gedurende menig fighter…