Review: The Good Life Pc

Je zit op je kantoorbaan. Je verveelt je stierlijk. Dan krijg je plotseling een mail! Hoezee! Je blijkt van een oom een bootbedrijf te erven. Dit bedrijf bevindt zich echter in de tropische JoJo-eilandengroep. Wat doe je dan? Je zegt je baan op en vertrekt naar de eilanden, om erachter te komen dat het bootbedrijf niet veel meer is dan watertaxidienst met 'n aftandse oude boot.

The Good Life: The tropical paradise simulation

In deze game, die ontwikkeld is door immersionFX Games en uitgegeven wordt door Iceberg Interactive, moet je als watertaxichauffeur aan de slag om het bedrijfje van je oom te redden. Dit bedrijfje bevindt zich in de fictieve JoJo-eilanden, alwaar de tropische zon op de witte stranden neerstraalt. Nu blijkt dat het bedrijf niet veel meer voorstelt dan een aftandse trage boot. Nu kun je gelukkig een van de vele rijke toeristen rondvaren naar het eiland van hun keuze voor veel te veel geld. Hiervoor krijg je natuurlijk een tijdslimiet, anders is je passagier nooit op tijd voor zijn of haar pià±a colada happy-hour.

The Work Life: The tropical watertaxi simulation

Deze game is in het teken van 'n ding: het rondvaren van veeleisende klanten. Dit lijkt in het begin leuk, maar al snel verwatert dit in een sleurende monotonie. Deze wordt soms doorbroken met een extra missie. Dan mag je bijvoorbeeld mensen redden bij een zinkende boot. Maar de tijdlimiet blijft, waardoor je, als je deze missie doet en daardoor je tijdslimiet overschrijdt, niks krijgt. Noppes. Nada. Dan heb je die mensen gered voor een bonus, maar omdat je klant zo'n zeurpiet is en de bonus op je taximissie zit, zie je niks terug voor je moeite. Dus een wijze les: mensen laten verzuipen!
Ook kun je gebouwen op de eilanden kopen, zoals bars, hotels en bungalows. Hierdoor krijg je een extra zakcentje, welke je dan weer uit kunt geven aan extra faciliteiten of een snellere boot. Ook kun je soms duikmissies doen, waarin je, wederom binnen een bepaalde tijd, dingen op moet duiken.

The Mediocre Life: The tropical bad graphics and gameplay

Grafisch is The Good Life op zijn best middelmatig te noemen. De animaties van het water zijn fraai, maar daar blijft het wel bij. Voor de rest komt de game verouderd en amateuristisch over. De geluidseffecten zijn net zo matig als de graphics. De besturing is eenvoudig, maar toch weet de game je keer op keer te frustreren met onlogische reacties van je bootjes. Frustratie zal je vaak ten dele komen.

Het eindoordeel van Joost van Dyck

The Good Life slaat de plank van zijn premisse compleet mis. De game heeft niks met paradijsjes te maken, want het is alleen maar werken. De synopsis van de game beschrijft de game dan ook eigenlijk te goed: het lijkt heel wat, maar uiteindelijk is het helemaal niks. De matige graphics en monotone gameplay zorgen voor een ervaring die elk stukje voldoening mist. Elke missie draait om tijd, waarbij je ook gelijk NIKS krijgt als je het niet haalt. Deze game kan ik maar op 'n manier nuttig vinden: als je je vervelende broertje/zusje/neefje/whatever getrokken hebt voor surprise-avond met Sinterklaas, dan is deze game de manier om hem of haar een hak te zetten. Want deze game laten spelen is pas de echte pesterij.

Slecht
  • Mooi water!
  • Monotoon