Review: The Godfather 2 Xbox 360

Geplaatst:

Families. Familie betekent veel voor mensen. Die mensen gaan naar hun moeder toe op moederdag, vieren verjaardagen en borrelen soms bij hun neef. Ik ga iets verder met mijn familie. Ik run een klein imperium met ze. Dat doe ik in drie stappen; inname, controle en vernietiging.

Inname

Als Don van een familie moet je er natuurlijk voor zorgen dat het geld binnenstroomt. Ik heb families gezien waarbij dat niet de hoofdprioriteit is. Die slapen nu met de vissen. Dankzij mijn goede onderhandelkunsten, waarbij ik begin met wat schietoefeningen en eindig met een armbreker, kunnen we een deel van het geld binnenkrijgen van verschillende bedrijven. We hebben het hier over verschillende soorten bedrijven zoals bordelen, drugshandelaren of casino's. Wanneer we bijvoorbeeld alle casino's hebben van ons gebied krijgen we een bonus. Die kan variëren van kogelvrije vesten tot grotere ammoclips. Andere families weten dit ook en daarom zullen zij er alles aan doen om jou van die bonus af te helpen en die bonus toe te eigenen.

Controle

Sinds er een oorlog gaande is tussen families, is controle een van de meest belangrijke dingen voor ons. Wanneer je een aantal bedrijven in je bezit hebt, is het ook de bedoeling dat die van jou blijven. Dit lukt je alleen door een aantal bewakers neer te zetten bij je bedrijven. Andere families plegen vaak een aanslag op mijn bedrijven. In mijn beginjaren als Don schrok ik daar van en ging ik zo snel mogelijk naar de plaats delict. Nu stuur ik een paar van mijn persoonlijke soldaten eropaf als de bewakers het te heet onder de voeten krijgen. Andere families hebben ook veel bedrijfbezit en weten al het bovenstaande ook.

Vernietiging


De laatste tijd is het menens tussen de families. Wanneer een familie geen enkel bedrijf in haar bezit heeft, gaan we met de hele familie naar hun huis om daar een boodschap achter te laten. Dat doe ik niet zelf, daar heb ik mijn trouwe familieleden voor. Familieleden kunnen verschillende beroepen uitoefenen zoals Medic of Pyromaan. Ik houd van familie, vooral wanneer ze je helpen. We vernietigen het huis van de concurrerende Don en lopen weg. Weer een familie minder die denkt deze stad te bezitten.

Simulatie

Een tijdje terug kreeg ik een game binnen, The Godfather II. Hierin wordt precies gehandeld zoals wij dat doen. Zo nu en dan werd ik geshockeerd door de executies die ik op mijn beeldscherm zag. Als iemand niet wil luisteren, zijn wij ook gedwongen dat te doen en dat is natuurlijk niet leuk. Ik was zeer onder de indruk, maar ik vond het niet zo fijn dat de stad zo dood was. In mijn tijd leefde de stad. Er waren overal wel illegale praktijkjes te vinden en er werd altijd wel iemand achtervolgd door de politie. Ik vond het leuk dat het mogelijk was om je eigen Don te maken. Ik maakte natuurlijk een exacte replica van mezelf, want Dons zijn alleen zichzelf en niemand anders. Het beeld van de game viel me tegen. De schademodellen van de auto's waren ondermaats en in 'n straat zag je wel vijf dezelfde mensen. De muziek en de voice-acting maakten weer een hoop goed. Het deed me denken aan de tijd dat ik nog onderbaas was. De jazz die uit de auto kwam en de kille stem van mijn Don zaten echt perfect in de game.

Het eindoordeel van Wouter van der Putten

Ik moet eerlijk toegeven dat ik eerst dacht dat deze game niet zoveel zou zijn. Hoe kan een ontwikkelaar nou zo goed mijn manier van handelen namaken? Blijkbaar kan het wel zo goed en daar ben ik ontzettend blij mee. Grafisch stelt de game echter wat teleur, maar het jeugdsentiment kwam weer naar boven door de muziek en de stemmen van verschillende Dons. Opeens vergat ik dat de game minder mooi is dan andere.

    Goed
  • Controle
  • Vernietiging
  • Executies
  • Muziek
  • Voice-acting
  • Mindere graphics
  • Matig schademodel van auto's
  • Dode stad
Informatie bij dit artikel

Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.

Packshot The Godfather 2

Series

The Godfather

Uitgever

Electronic Arts

Reviewscore

Platforms

Pc, Xbox 360, PlayStation 3

Releasedatum

9 april 2009

Ontwikkelaar

EA RS Studio

Gameliner Awards

-

Lees meer
Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord