• Ontwikkelaar Telltale Games
  • Eerste releasedatum 23 juni 2015
  • Platformen Pc, Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Mobile
  • Genre Interactieve Film
  • Gameliner score

Review: Tales from the Borderlands - Episode 3: Catch a Ride - Pc

Wat is wachten op een nieuwe episode toch ongelofelijk tergend. Zeker als dat wachten ruim drie maanden moet duren. Als het ook nog eens een van je favoriete games is, dan is het al helemaal een drama. Maar genoeg gezeur! Eindelijk is episode 3: Catch a Ride van Tales from the Borderlands te spelen, dus we hebben geen seconde te verliezen. En oh ja: spoilers als je episode 1 en 2 nog niet hebt gespeeld!

Gortys

We beginnen zoals we gewend zijn precies waar we zijn gebleven. Heb je gekozen voor Fiona's plan of toch die van Handsome Jack? Wat je ook hebt gekozen, het omtrent veel schietwerk, zoals wel te verwachten viel. Ook ontmoeten we al vrij snel aan het begin een nieuw character: Vallory. Een van de velen die ook op zoek is naar een Vault en dus het door jou gevonden Gortysproject nodig heeft. Dat laten onze grote vrienden Fiona en Rhys natuurlijk niet zomaar gebeuren, en zij komen maar net op tijd weg uit de klauwen van deze Bad Guy (nou ja, Girl eigenlijk) met Gortys. Uiteindelijk blijkt deze een schattig robotje te zijn. Samen gaan ze op zoek naar het volgende object om dichter bij de Vault te komen. Als dat allemaal maar goed komt "

Mordecai, Brick?!

Vallory werkt natuurlijk niet alleen en heeft een aantal Vault Hunters ingeschakeld om Rhys, Fiona en de rest van gang uit te schakelen: oude bekenden Mordecai en Brick zijn van de partij. We kennen deze twee Vault Hunters natuurlijk uit de eerste Borderlands en toen waren ze nog de good guys, nu staan ze lijnrecht tegenover de groep. Maar goed, het is natuurlijk altijd leuk om bekenden uit een andere Borderlands-game tegen te komen, dus mij hoor je zeker niet klagen.

Tevens is Catch a Ride weer een zeer vermakelijke episode met vooral komische momenten. De uitkomsten van de keuzes die je maakt zijn niet voor de hand liggend en zorgen dat je elke keuze die je maakt weer een verrassing is. Je hebt ook zeker soms achteraf spijt van je beslissing(en), maar dit laat alleen maar zien hoe erg de game je in de wereld weet te trekken. Je leert alle characters steeds beter kennen en daardoor verandert je beeld van sommige personages regelmatig.

Het eindoordeel van Melloney van der Torre

Episode 3 van dit toffe 'seizoen' is weer geniaal en gelukkig was het de drie maanden wachten waard. Het verhaal gaat weer heerlijk verder waar we zijn gebleven en de humor is ook weer niet te missen. De keuzes zijn niet voorspelbaar en de game weet je te blijven boeien. Ook was het weer fijn om een paar oude bekenden te zien. Nu hopen dat de volgende episode niet zo lang op zich laat wachten "

• Pluspunten
  • Humor sterk aanwezig
  • Oude bekenden