Check hier alle Gameliner AwardsGameliner Awards 2019-content
Stranglehold
  • EERSTE RELEASEDATUM 30 november 2007
  • PLATFORMEN Xbox 360, PlayStation 3
  • GAMELINER SCORE

review: Stranglehold PlayStation 3

Hollywoodregisseur John Woo staat bekend om zijn vreselijk goede actiefilms en heeft een grote rol gespeeld bij de ontwikkeling van deze actiegame van Midway, Stranglehold.

Woo

Het verhaal gaat verder waar de door John Woo geregisseerde film, Hard Boiled uit 1992, ophield. De hoofdrol in deze game is weggelegd voor inspecteur Tequila. Je zou kunnen denken, Tequila? Juist, een drankje dat ik tijdens mijn intro bestel aan de bar van een restaurant, waarna een legioen leden van de Chinese maffia me omsingelt.

Mijn echte naam is Chow Yun Fat en mijn leven staat volledig op z'n kop, wanneer ik terecht kom tussen twee maffia bendes, de Russische en de Chinese maffia. Ik ben opzoek naar een vermiste collega, maar wanneer ook mijn vrouw en kind zijn gegijzeld, is de maat vol. Tijd om ze een lesje te leren.

Slow motion

In Stranglehold wordt net als in de game Max Payne gebruik gemaakt van vertragingen (bullettime). Deze zogenaamde Tequila Time stelt je in staat in slow motion in 'n ruk je vijanden neer te maaien. De levels zijn behoorlijk interactief, waardoor je verschillende stijlvolle tactieken moet gebruiken om een level door te komen. Je kunt bijvoorbeeld de relingen van de trap afrennen of via de lampen slingeren.

Om chaos te creëren heeft ontwikkelaar Midway een aantal toffe effecten in deze game verwerkt. Zo kan bijna alles kapot, heb je de beschikking over een breed scala aan wapens en zijn er ontzettend veel vijanden om van te smullen. Door de slowmotion schudde ik de meest mooie stunts en moves uit mijn mouw, wat zorgde het voor vele filmische beelden. Het schieten en de stunts zijn goed op elkaar afgestemd, waardoor ik al schietend mij een weg baan richting de gijzelaars om deze te bevrijden.

Grafisch

Er wordt gebruik gemaakt van de aangepaste Unreal Engine 3.0. De keuze voor deze engine is logisch te noemen, omdat het precies laat zien wat Midway voor ogen had. Er is overal aan gedacht en er is grote zorg aan besteed.

Helaas gaat alles in zo'n rap tempo dat het actiemateriaal waarover deze game beschikt ineens ten einden komt. De game speelt rap en is een leuk tussendoortje. Er zijn zeven levels om te voorkomen dat het allemaal erg saai wordt. Bij het behalen van de normale moeilijkheidgraad, zul je velen extra's kunnen vrij spelen. Denk daarbij aan artwork, videospecials, geluidseffecten etc. De game heeft dus helaas geen lange levensduur omdat er geen variaties in de levels zitten. De game heb je ook makkelijk uitgespeeld in 5 tot 6 uurtjes.

HET EINDOORDEEL VAN Alex Zweers

Je gaat met een hoog tempo door deze game heen, maar als het langer had geduurd was het allemaal net te eentonig geweest. De actie in de game is enorm en erg interactief, werkelijk alles kan kapot. Het doel van deze game om zoveel mogelijk actie te creëren is zeker gelukt. De game heeft absoluut geen lange levensduur en je hebt het na 'n keer doorspelen ook wel gehad met deze game.

  • PLUSPUNTEN
  • Enorm veel actie
  • Grafisch ziet het er goed uit
  • Speelt lekker
  • MINPUNTEN
  • Levensduur
  • Eentonig
Gameliner SCORE
Goed

COMMUNITY

SCORE
Log in om jouw beoordeling te kunnen geven.

Over auteur Alex Zweers

Alex ZweersWat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?