Review: Step to the Beat Nintendo Wii

Gezinnen van Nederland! Jullie kunnen je weer opmaken voor een nieuwe sportieve fitnessgame. Step to the Beat is een titel voor de hele familie, waarbij het draait om op het ritme van de muziek te lopen. De muziek wordt ondersteund door The Pussycat Dolls, Ne-Yo, Fergie, Katy Perry, Missy Elliot, The Black Eyed Peas en anderen dus aan deze portie arbeidsvitaminen kan het zeker niet liggen. Trek dan ook jullie sportschoenen aan en ga met mij mee....

Voor we beginnen

Als we een lange wandeling gaan beginnen, dienen we ons altijd goed voor te bereiden. Trek lekkere schoenen aan, neem eten en drinken mee en vergeet de pleisters niet als we last krijgen van blaren. Ook in Step to the Beat dienen we ons voor te bereiden door een avatar uit te kiezen, deze te bewerken en de besturing uit te kiezen hoe we de game willen gaan spelen.

En daar komen we meteen bij een sterk punt uit. Er zijn drie verschillende besturingsinstellingen: de Wii-afstandsbediening en Nunchuk, het Wii Balance Board en de Dance Mat. Keuze genoeg dus om de voor jullie meest comfortabele manier van spelen uit te kiezen. Ter ondersteuning kan je kiezen uit 'n van beide partners Nancy en Warren. Zij zullen je van de nodige informatie voorzien tijdens het spelen.

Rhythm Island

In Step to the Beat is het de bedoeling om lopend het eiland verder te ontsluiten en daarbij slaan we bijna niets over. Van bomen tot straatlantaarns tot complete huizen, alles is vrij te spelen. Er kunnen zelfs bruggen worden vrijgespeeld, om op andere gedeeltes van het eiland te komen. Maar voor alles moet wel een prijs worden betaald. En dat gebeurt in de vorm van chippies, die je kunt verzamelen door netjes op het ritme te blijven lopen. Mis je een noot, dan verlies je een chippie. Uitdaging kan worden gecreëerd door de gemaakte stappen nauwkeuriger te laten registreren.

Naast gebouwen, kunnen ook routes, nieuwe muzieknummers, de magische klok en zelfs de regenboog worden vrijgespeeld. Reken maar dat jullie daar een tijdje voor moeten lopen, maar alle bewegingen worden wel netjes vastgelegd in een interessant lijstje met statistieken.

Mini-games

Uitgelopen en nog zin in een paar behendigheidsspelletjes? Dan zitten jullie goed met de nog drie aanwezige mini-games. Whack-A-Slack, Psycolo en Smash 'n Run zorgen voor de nodige afwisseling aan puzzels en bashing vertier.

Het eindoordeel van Sander Mebus

Step to the Beat is een leuke familiegame geworden die precies doet waar het voor dient. Jullie, als familie, gezellige uren laten beleven met elkaar. Alleen of samen wandelen, het kan allemaal. Met lekkere muziek en een paar grappige mini-games is dit een leuke manier om de conditie op peil te houden. Dus als het regent buiten, dan Step to the Beat binnen!

• Muziek
  • Verschillende besturingsmogelijkheden
  • Matige graphics