Skullgirls
  • ONTWIKKELAAR Reverge Labs, LLC
  • EERSTE RELEASEDATUM 11 april 2012
  • PLATFORMEN Xbox 360
  • GAMELINER SCORE

review: Skullgirls Xbox 360

In 2012 zijn er veel fighting-games uitgekomen. Elke game heeft weer net iets anders om zich te onderscheiden van de rest. Skullgirls heeft dat wel heel letterlijk genomen want de game bevat enkel vrouwelijke characters. Misschien dat mensen niet alleen met vrouwen willen spelen of misschien is het wel de juiste formule in een tijd waarin veel games vaak wat weg hebben van andere.

Ijzersterk verhaal

Skullgirls kent een verhaal waar veel andere games nog wat van kunnen leren. Het gaat over een 'Skull Heart'. Dat is een schedel die wensen kan laten uitkomen. Degene die haar wens uit wil laten komen, moet echter wel geschikt zijn. Als dit niet zo is, dan zal zij veranderen in een Skullgirl. Het verhaal gaat er dan over wie deze Skullgirl zal verslaan en het 'Skull Heart' in handen zal krijgen.

Het verhaal loopt als een soort van afvalrace. Je verslaat allerlei goed uitgewerkte personages om zo dichterbij de Skullgirl te komen. Je kiest een character voordat je je aan het verhaal waagt en daar wordt alles dan op aangepast. Je werkt op deze manier alle vijanden af om zo bij het ultieme gevecht aan te komen.

onbekend

Elk hun specialiteit

De game bevat acht characters waarmee je de strijd aan kunt gaan. Dat is relatief weinig voor een fighting-game, want als je gaat vergelijken met andere games zul je er daar veel meer tegen komen. Wellicht dat ze dit door middel van downloadable content gaan verhelpen maar nu is dat nog niet aan de hand.

Het zijn weliswaar heel weinig personages, maar ze zijn wel tot in de puntjes goed uitgewerkt. Ieder met andere details en eigenschappen. Zo heb je personages die brute kracht uitstralen of bijvoorbeeld heel onschuldig lijken, maar waarvan ze veel meer kunnen dan je denkt. Ze spelen ook ieder een belangrijke rol in het verhaal. Het loopt allemaal erg goed en het is goed te volgen.

Fast as lightning

De personages zijn ondanks hun velen specialiteiten ook erg snel. Daar is de gameplay helemaal op aangepast en alles klopt precies. De characters moeten op precies het juiste moment de aanval inzetten en dat geldt ook voor de verdediging. Dit zorgt ervoor dat je toch altijd kunt verdedigen en je aanval kunt inzetten. Dat maakt de game iets meer gebalanceerd en dus ook spannender.

Je kunt dus niet op elk gewild moment de aanval inzetten. Je moet dus echt goed nadenken over je volgende stap. Dat is een hele slimme zet dat de makers het zo hebben aangepakt, want op deze manier krijg je niet dat eindeloze knoppen rammen.

Deze snelle bewegingen worden ook erg mooi op het beeld gebracht. Dat geldt niet alleen voor het daadwerkelijke gevecht, maar eigenlijk voor alles. Het is grafisch erg sterk en dat is waarschijnlijk zo omdat ze het niet al te realistisch hebben willen maken. De game wordt namelijk vertoond in een soort getekend komisch stijltje.

onbekend

Leer om te vechten

In Skullgirls bevindt zich een uitgebreide tutorial. Deze tutorials spelen in op alles wat de strijder moet weten voordat zij het gevecht aangaat. Je leert er de eerste basisstappen en ook leer je er hoe je vette combo's in elkaar zet.

De lessen bieden genoeg dingen om je even mee bezig te houden. Het enige wat er aan mis is, is dat je er waarschijnlijk niet veel van gaat leren. Je leert namelijk hoe je een bepaalde klap uitdeelt, maar je bent eigenlijk veel te veel bezig met welke knoppen je in moet drukken. Zodra het dan gelukt is, weet je echt niet meer hoe dat je dat dan eigenlijk aangepakt hebt.

HET EINDOORDEEL VAN Nathan Hersbach

Skullgirls is een game die zich groot moet houden tussen alle andere fighting-games. Of dit ze gaat lukken, weet ik niet, maar dat maakt de game er niet minder om. Het is namelijk een hele goede game om dagen lang zoet mee te zijn of leuk om even tussendoor te spelen. Alles werkt goed en het ziet er onder het komische stijltje ook nog eens geweldig uit. Alles is precies op elkaar afgestemd en het loopt allemaal erg snel. De personages zijn tot in het detail goed in orde en ze zijn erg goed bedacht. Ze hebben ieder hun eigenschappen en krijgen hierdoor een soort van identiteit.

  • PLUSPUNTEN
  • Genot voor het oog
  • Vet verhaal
  • Toffe characters
  • Snelle gameplay
  • Uitgebreide tutorial
  • Goed gebalanceerd
  • MINPUNTEN
  • Tutorial werkt wellicht niet goed
Gameliner SCORE
Perfect

COMMUNITY

SCORE
Log in om jouw beoordeling te kunnen geven.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?