Review: SEGA Superstars Tennis PlayStation 3

Tennis lijkt mij een moeilijke sport waarbij veel inspanning vereist is. Gelukkig hoef ik mijn warme massagestoel niet uit met het huidige aanbod aan tennisgames. Aangezien ik van de tennis simulators ook niks snapte, ging ik maar op zoek naar iets wat makkelijk is. Ik kwam uit bij Sega Superstars Tennis

Genoeg te doen

Zodra je de game opstart zie je gelijk dat er een heleboel modes zijn waaruit je kan kiezen. Zo heb je de Superstars mode. Hiermee ga je langs alle spelwerelden van Sega's klassiekers. Iedere spelwereld heeft zijn eigen tennisbaan. Het is trouwens niet alleen tennissen, maar ook knotsgekke minigames spelen op de tennisbaan. Dit klinkt misschien niet leuk, maar het zorgt zeker voor uren leuk vermaak met je vrienden. Ik vertelde je net al over de spelwerelden van verschillende Sega klassiekers. Iedereen komt aan bod in deze game. Van Sonic tot Ulala uit Space Channel 5. Het is erg leuk dat ze dit gedaan hebben, omdat de game hierdoor nooit verveelt.

Met vrienden op de bank

Deze game zou niks aan zijn als je het niet met vrienden kon spelen dus er zit een leuke multiplayer in verwerkt. Ik zie mezelf al met drie andere vrienden deze game spelen. Naast de multiplayer zit er ook een online mode in. Hierbij kan je online spelen, leaderboards bekijken en Sega TV kijken. Met Sega TV kun je zien hoe andere mensen online spelen. Het heeft verder geen toevoegde waarde, maar het is leuk om eens te kijken. Niet iedereen houdt van tennis en dat is dan ook het minpunt van deze game. Je moet er van houden wil je het naar je zin hebben in deze game. Ik was geen tennisfan, maar dit vind ik wel een leuke game. Je moet het eerst proberen, zeg ik dan altijd.

Kleurrijk

Sega Superstars Tennis ziet er heerlijk kleurrijk en vrolijk uit. Precies goed voor een game als deze. Wat deze game eigenlijk doet is een game neerzetten met de officiële tennisregels, maar wel met een cartoony uiterlijk. Het uiterlijk van de game past bij de eenvoudige besturing. Het is voor iedereen toegankelijk en plezier en de graphics zijn daarvoor een grote krachtbron.

Emotioneel geluid

Het geluid in de game verschilt per spelwereld, maar zorgt altijd voor een goed gevoel. Ben je bij de Sonic spelwereld, dan hoor je die ouderwetse Sonic tune. Het geluid is hier wel minder belangrijk dan in andere games aangezien je aan het tennissen bent. Wat ik vooral zoek in geluid bij een game is emotie. Versterkt het de emotie bij de gameplay en de game zelf? Aangezien er geen echte verhaallijn in deze game zit zoek ik niet echt de emotie van de muziek, maar of het leuk is om naar te luisteren. Dat is de muziek van Sega Superstars Tennis zeker.

Het eindoordeel van Wouter van der Putten

Sega Superstars Tennis doet alles goed. Het geeft je een tennisgame met de bijbehorende regels, maar het is niet zo moeilijk als bijvoorbeeld een game als Top Spin. Het is ook niet terecht om deze game alleen voor jonge kinderen de labelen. Deze game is voor alle leeftijden, je moet alleen wel van tennis houden wil je hier veel plezier aan beleven.

• Tennis voor iedereen
  • Officiële regels
  • Kleurrijke graphics