Revenge of the Titans

• Ontwikkelaar Shaven Puppy Ltd
  • Eerste releasedatum 1 juli 2011
  • Platformen Pc
  • Gameliner score

Review: Revenge of the Titans - Pc

Het is weer eens zover; de aliens vallen onze aarde opnieuw aan. Je zou denken dat we ondertussen al wel voorbereid zijn op deze gruwels, omdat we al zo veel kennis op hebben kunnen doen doormiddel van boeken en films. Dit is niet het geval, de aliens vermorzelen alles wat ze tegenkomen op aarde. Alhoewel, er is wel degelijk iets tegen te doen!

Aliens en torens

In Revenge of the Titans is het de bedoeling om je hoofdgebouw te verdedigen tegen aliens die in verschillende groepen steeds naar je basis toe komen. Je kunt de aliens een kopje kleiner maken met allerlei verschillende soorten torens. Je voelt hem al aankomen, een tower-defense game dus. Maar, niet zo maar een tower-defense game! Je kent vast wel die games waarin je de torens zo kunt plaatsen dat de aliens maar 'n route hebben om naar het einde te komen. De aliens kunnen de torens niet kapot maken en horen keurig het doolhof door te lopen dat jij hebt uitgezet met je torens. In Revenge of the Titans is dit toch even andere koek. De aliens kunnen je torens kapot maken om zo een snellere route te creëren of ze lopen gewoon om je torens heen als je ze niet strategisch genoeg geplaatst hebt. Ook veranderen de aliens steeds van uiterlijk naarmate je verder komt in de game.

Research center

Een erg leuke toevoeging aan Revenge of the Titans is het research center. Hier kun je kiezen op welk gebied je wilt ontwikkelen. Bijvoorbeeld krachtigere torens of lasers. Een grappig element, maar soms wel lastig om een goed keuze te maken. Aan sommige researches heb je bijvoorbeeld niet veel. Natuurlijk heb je geld nodig om gebouwen te maken. Aan het begin van ieder level krijg je een klein bedrag om je eerste paar gebouwen neer te zetten. Wil je daarna nog meer gebouwen plaatsen, dan zul je refineries moeten bouwen. Dit zijn een soort van powerplants die energie opwekken uit kristallen. Deze horen uiteraard zo dicht mogelijk bij kristallen geplaatst te worden. Tevens krijg je ook geld als je aliens het leven zuur maakt en als je medailles wint (een medaille krijg je bijvoorbeeld als je het level voltooit zonder dat de aliens je gebouwens hebben aangeraakt).

Het eindoordeel van Koen van den Akker

Naast de campaign heeft Revenge of the Titans nog twee game-modes: Endless en Survival. Deze zijn voor de echte die-hards die niet genoeg kunnen krijgen van de game. De muziek in de game is erg leuk, de graphics zijn erg simpel maar toch wel een genot voor het oog en het verhaal is goed uitgewerkt. De extra game-modes wijken niet veel af van de campaign maar stellen je zeker niet teleur. Tel je deze punten bij elkaar op, dan kom je uit op 4 sterren. Een erg goede score voor een tower-defense game.

• Pluspunten
  • Verhaal goed uitgewerkt
  • Verschillende game-modes