Review: Resident Evil 5 - Lost in Nightmares Xbox 360

Geplaatst: 12 maart 2010 12:00

Dit is het huis waar het allemaal gebeurde. Dit is de plek waar de onheil begon bij Resident Evil 1. In de extra content van Resident Evil 5, Lost in Nightmares zul je terugkeren naar de mansion van Spencer. Of ik het naar mijn zin had in zijn luxe optrekje check je hieronder.

Herhaling

In de game zelf komen we erachter dat Chris Redfield en Jill Valentine terugkeren naar de Spencer Mansion om uit te zoeken of ze aanwijzingen kunnen vinden over de verblijfplaats van Albert Wesker. We zien een heftig gevecht tussen Jill, Chris en Wesker zelf, die zich in de Mansion bevindt. Uiteindelijk duwt Jill Albert Wesker de afgrond in, maar gooit ze zichzelf mee naar beneden. Dit alles wordt nog een keertje dunnetjes uitgelegd in deze DLC, maar eigenlijk was dit al lang duidelijk.

Geen zombies?

Zodra je de Mansion binnenkomt zit de sfeer gelijk al helemaal goed. Overal ligt bloed en liggen dode werknemers. Er is hier iets niet pluis, zoveel is wel zeker. Ik zal er verder niet omheen draaien, Lost in Nightmares is ontzettend saai en vervelend. In het begin van de Spencer Mansion doe je helemaal niets en zit je in een frustrerende situatie die alleen valt te begrijpen als je co-op speelt, iets wat ik in mijn geval niet deed, omdat mijn online co-op maatje al snel kapte met spelen. Daarnaast zul je geen enkele, maar dan ook echt geen enkele levensbedreigende zombie tegenkomen in de Mansion. Wat is dit? De Mansion, die eerst levensgevaarlijk was met op elke niet-zichtbare hoek een bloeddorstige zombie, is nu zombieloos. Ok', je hebt een interessant puzzelstukje waar je een soort van Pyramid Heads moet verslaan zonder wapens, maar dat is alles wat een beetje interessant was aan de game. Er worden geen extra geheimen bekend gemaakt en je komt niets te weten wat je nog niet wist.

Het eindoordeel van Alex Zweers

Resident Evil 5: Lost in Nightmares raad ik alleen aan aan de diehard Resident Evil 5-fans die geld over hebben. Lost in Nightmares voegt maar weinig toe aan het verhaal zelf en is alleen maar frustrerend om te spelen. Er zit 'n interessant puzzelstukje in, maar als je daar 400 Microsoft Points/5 euro aan wil besteden, heb je duidelijk geld teveel.

• Goede sfeer
  • Chris en Jill weer samen
  • Interessante puzzels
  • Verhaal wordt niet duidelijker
  • Geen enkele zombie
  • Werkt frustrerend in single player
Alex Zweers Eigenaar & Founder

Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

Packshot Resident Evil 5 - Lost in Nightmares

Resident Evil

Capcom