Review: PokePark: Pikachu's Adventure Nintendo Wii

We hebben al een hele hoop Pok'mon games langs zien komen, maar met Pok'park pakt Nintendo het heel anders aan. We gaan van het vangen van Pok'mon als trainer zijnde naar een totaal andere wereld. In Pok'park speel je namelijk zelf een Pok'mon en in plaats van ze te vangen moet je proberen vrienden te worden met andere Pok'mon. Maar of dit ook net zo goed uitpakt of zelfs beter, lees je hier.

Pikachu's Adventure

De titel zegt het al, de game draait om het avontuur van Pikachu. Pikachu en zijn vrienden Chikorita, Piplup en Charmander belanden in het begin van de game in het Pok'park, een eiland waar Pok'mon in harmony samen leven. Pok'park staat echter op instorten en daarom heeft Mew Pikachu naar Pok'park gehaald.

Je zult dus in de huid van Pikachu moeten kruipen om Pok'park te redden. Mew geeft je namelijk de opdracht om 14 Sky Prism stukjes te verzamelen. Deze kun je verdienen door alle attracties te voltooien. Deze attracties zijn verspreid over heel Pok'park en zullen niet zomaar te voltooien zijn.

Maak vrienden of verlies

In Pok'park is het erg belangrijk dat je zoveel mogelijk vrienden maakt. Je kunt namelijk niet alle attracties voltooien als Pikachu. Zo zijn er ook attracties waarbij je moet kunnen vliegen of zwemmen. Je zult dus zoveel mogelijk vrienden moeten maken, zodat zij je willen helpen bij het voltooien van de attracties.

Vrienden worden is echter niet zo makkelijk als het klinkt. Pok'mon dagen je namelijk eerst uit om een Skill game met hun te spelen om te kijken of je hun vriendschap wel waardig bent. Welke Skill game je moet winnen is bij elke Pok'mon weer anders. Zo willen vaak de snelste Pok'mon tikkertje spelen, omdat ze er van overtuigd zijn dat ze van je winnen. Er zijn echter ook Pok'mon die graag willen vechten of verstoppertje willen spelen. Een klein aantal Pok'mon daagt je ook wel eens uit voor een Quiz of de game obstacle hup, waarbij je zo snel mogelijk via alle obstakels aan de andere kant moet komen.

Het is echter erg jammer dat er maar 5 soorten minigames zijn. Er zijn namelijk meer rond de 190 Pok'mon in de game. Je zult dus erg vaak dezelfde Skill game moeten doen om vrienden te maken. Daarnaast zijn er ook maar 14 attracties. De game heeft dus erg weinig soorten minigames.

Verbazingwekkend

Wat ik niet had verwacht van de game zijn de mooie graphics. Ik had niet gedacht dat een Pok'mon game zo goed eruit kon zien op de Wii. Alle Pok'mon en omgevingen, van een mooi strand tot een gigantische ijsberg, zijn tot in de punten verzorgd. Ook de verhoudingen tussen de Pok'mon zijn erg goed. De Pok'mon zijn namelijk echt op schaal gemaakt. Je ziet dus echt het verschil tussen bijvoorbeeld Pikachu en de gigantische Dragonite. Het is dus niet zoals in de meeste DS-games, als Pok'mon Pearl of Gold, waarbij de meeste Pok'mon gewoon een plaatje zijn of allemaal even groot wanneer je ze een keer buiten een gevecht om ziet.

Het eindoordeel van Michelle Plantinga

Al met al is Pok'park een erg leuke Pok'mon game voor op de Wii. Het ziet er goed uit, je ontmoet allerlei verschillende Pok'mon en je kunt leuke minigames spelen. Helaas heb je maar een beperkt aantal minigames, waardoor je gauw op de game bent uitgekeken. Toch is Pok'park erg leuk vooral voor de wat jongere kinderen en mijzelf natuurlijk, want zelfs ik speel nog af en toe een Pok'mon game.

• Geweldige graficus
  • Compleet nieuwe Pok'mon ervaring
  • Leuke minigames