Review: Nintendogs + Cats: French Bulldog Nintendo 3DS

Geplaatst: 30 maart 2011 17:00

Aangekomen bij Nintendo had de lieftallige Elsa drie Nintendo 3DS-consoles neergezet met drie games: Super Street Fighter IV DS, Pilotwings Resort en Nintendogs + Cats. Welke game ik het leukste vond? De laatste!

Cats & Dogs

De grootste vernieuwing in deze versie van Nintendogs is de langverwachte introductie van katten. Wat is het verschil tussen honden en katten? Eigenlijk niets. Toch vind ik katten leuker dan honden. Honden kwijlen en blaffen, terwijl katten spinnen en je kopjes geven. Conclusie: katten zijn veel vetter. Jammer genoeg kan je vrij weinig met een kat. Je kunt hem niet uitlaten en ook van wedstrijden worden ze uitgesloten. Wat kan je dan wel? Hem aaien en een bad geven. Oh ja, en spelen. Spelen is best leuk, want dan gaat hij spinnen. Katten zijn leuk.

Geen schaamte

Vraag maar aan Alex hoe actief ik bezig was met Nintendogs + Cats. Ik vind de game echt leuk. Vol enthousiasme ging ik door de spulletjes heen en begon ik ermee te spelen met mijn kat. Even later viel mijn oog op wat een AR-kaart bleek te zijn. Er zit een zestal AR-kaarten bij de Nintendo 3DS en dat is echt best geinig. Deze kaarten blijken dus ook te werken met Nintendogs + Cats.

Kijk dan hoe schattig dat is! Mijn kat met een Link-mutsje op. Het is echt een gimmick, maar het is wel leuk. Wat mij betreft mogen meer ontwikkelaars dit doen. Verder blinkt de game niet echt uit in het assortiment 3DS-games. Het 3D-effect is ook niet al te goed zichtbaar en ik deed het daarom ook liever uit.

Het eindoordeel van Wouter van der Putten

Nintendogs + Cats wist mij aangenaam te verrassen door de komst van katten. Hoewel je er minder mee kunt dan met honden, blijven katten gewoon leuker. Ook de toevoeging van de AR-kaarten is origineel en dat wil ik graag vaker terugzien. Van de 3D-functie merkte ik echter niet veel. Is Nintendogs + Cats nou leuk? Ja. Ook voor jou, puisterige gamer die dit aan het lezen is. Voor hoelang? Een middagje, maar je zusje zal hier maanden, zo niet jaren zoet mee zijn. Al is het alleen al omdat anders dat beest te weinig voer krijgt.

• Katten
  • AR-kaarten
  • Alleen de leuke kanten van huisdieren