Review: New Kids Nitro Racer Pc

New Kids Nitro Racer is een game die je vanaf het begin al niet serieus moet nemen. Wanneer je de game opstart, moet je door middel van een Schültenbrau-blikje selecteren wat je wilt doen. Ga je een weg banen door het dorp Maaskantje of ga je liever een paar missies spelen in de groene Opel Manta?

Eerste minuten

Zodra je de missie-mode opstart, word je meteen in de Manta gepropt en aan jou de taak om bier te halen bij de Jumbo en vervolgens terug te keren naar een speeltuintje. Je moet echter wel opschieten, want de supermarkt is bijna dicht en een avond zonder bier kan echt niet. Zonder enig benul hoe je de auto moet besturen, word je op pad gestuurd. Je zal de eerste paar missies dus wel een paar keer over moeten doen om echt goed te kunnen scheuren. Zo wist ik namelijk niet dat er een 'Boost'-knop was, die eigenlijk wel noodzakelijk is bij de rit naar de supermarkt.

Alles kan kapot

Na de eerste missie had ik het eigenlijk al gehad met de besturing van de auto. Wanneer je rechtdoor moet, maakt de auto een bocht en wanneer je de bocht om moet, scheurt de wagen over het gazon. Wanneer de auto over het gazon heen gaat maakt dit in principe niet uit. Alles kan namelijk kapot. Je hoeft niet uit te wijken voor een bushokje, want met de lichtste aanraking wordt deze met de grond gelijk gemaakt.

Kutten

New Kids Nitro Racer bevat een mode genaamd 'Kutten'. Met deze mode kan je de straten van Maaskantje verkennen, wat eigenlijk het enige leuke ding is aan de game. Het is echter wel jammer dat het dorp na vijf minuten bekend is en er weinig fun meer aan is.

Missies

New Kids Nitro Racer bevat zeventien missies. Deze missies duren hooguit vijf minuten per stuk en je bent er zo mee klaar. Ook slaan de missies helemaal nergens op. Van mensen dood rijden tot zombies die je achterna gaan en bier halen bij de Jumbo. Het verhaal is heel erg ver te zoeken. Ook is het nou niet echt duidelijk voor mij wat voor soort spel ik nou gespeeld heb. Een racer kun je het niet noemen, het is eerder een soort free roam-game met een paar vage missies.

Het eindoordeel van Nathan Hersbach

New Kids Nitro Racers is game waarin je kunt rijden en lijpe missies moet uitvoeren. Dit is niet goed uitgevoerd en na een paar minuten wil je alweer iets anders doen. De besturing sprak mij niet aan en grafisch was het slecht. Wanneer je het iets langer vol kan houden, zal je merken dat je het verhaal in 'n dag uit hebt gespeeld en dat er hierna niets meer te doen is.

Teleurstellend
  • Racen door het echte Maaskantje
  • Grafisch niet mooi