Review: Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2 Xbox 360

Geplaatst: 4 november 2010 10:00

Er werd mij gisteren tussen neus en lippen door verteld dat Naruto al meer dan 400 afleveringen meegaat. De anim' geniet inmiddels grote populariteit. Er is een Engelse versie en er waren plannen voor een Nederlandse. Ook de games blijven komen. Ditmaal kreeg ik Naruto Shippuuden Ultimate Ninja Storm 2 voor mijn snufferd.

Alsof je de anim' speelt

Een goede anim' weet mij altijd te bekoren, hoewel ik meer een fan was van Bleach dan van Naruto. Toch is het een feit dat Naruto ontzettend goed getekend is. Dat heeft de ontwikkelaar zo goed mogelijk terug proberen te brengen in de game en daarin zijn ze geslaagd. Alle personages in de game zijn 3D, maar de achtergronden zijn in 2D. De laatste keer dat ik dat zag was in Final Fantasy IX, wat ondertussen ook al negen jaar geleden is. Desalniettemin ziet de game er niet lelijk uit, hoewel het een verouderde techniek is. Door de keus blijft de sfeer van de anim' goed behouden. De keus om de Japanse stemmen te gebruiken, helpt daar goed aan mee. Jammer genoeg heeft het ook een keerzijde. Terwijl je aan het spelen bent, zullen er altijd vaste camerapunten zijn. Als er iets achterhaald is, is dat het wel.

Je kop er bij houden

De Adventure Mode is het grote verhaalgedeelte van de game. Hierin speel je vanaf het punt dat Naruto terugkomt van zijn training met de pervy sage tot en met het gevecht met Pain. De Adventure Mode wisselt zich af van quest naar quest, waarbij je iedere keer in een gevecht moet winnen. Eigenlijk is het dus een fighter, maar omdat er een verhaal omheen zit, is het een stuk leuker om te spelen. Terwijl je de Adventure Mode speelt unlock je nieuwe personages, die te gebruiken zijn in Free Battle en Online Battle. Dit vind ik dan wel weer jammer, omdat je met vrienden nooit zin hebt om characters te unlocken. Je wil gewoon met VS gelijk alle personages hebben.
Zoals ik al zei gaat het uiteindelijk om het vechten. Deze gevechten zijn echt heel vet, hoewel ze ook ongekend snel gaan. Soms heb je dan ook het gevoel dat je het overzicht verliest. De aanvallen die de personages kunnen uitvoeren zijn heel cool, maar ook makkelijk uit te voeren. Ook de mensen die niet goed zijn in vechtspellen kunnen door wat simpele knoppen in te drukken de vetste moves doen. Dat is denk ik het leukste aan Naruto Shippuuden: Ultimate Ninja Storm 2. De instapdrempel ligt lekker laag en iedereen kan wel winnen.

Het eindoordeel van Wouter van der Putten

Naruto Shippuuden: Ultimate Ninja Storm 2 is typisch zo'n game die heerlijk speelt met een stel van je vrienden. Je geeft de controller constant door en wordt overweldigt door de vette moves die je maten en jij doen. De Adventure Mode is een leuke toevoeging en legt het verhaal van Naruto spelenderwijs uit. De gevechten zijn toch echt het leukst en grafisch voelt het echt alsof je in de anim' zit. De vaste camerapunten en de personages die je moet unlocken, zijn dan wel weer een beetje jammer.

• Graphics
  • Voelt als de anime
  • De gevechten