MotoGP 09/10
  • ONTWIKKELAAR Monumental Game
  • EERSTE RELEASEDATUM 19 maart 2010
  • PLATFORMEN Xbox 360, PlayStation 3
  • GAMELINER SCORE

review: MotoGP 09/10 PlayStation 3

MotoGP 08 werd slecht ontvangen door het publiek, dus daarom besloot Capcom ontwikkelaar Milestone in te ruilen voor Monumental Games om te redden wat te redden valt aan de MotoGP-serie. Ik was dan ook erg benieuwd naar het eindresultaat en was op 'n of andere manier dolgelukkig toen de postbode het pakketje van Capcom afleverde en ik kon genieten van MotoGP 09/10. Maar of het inderdaad genieten geblazen was lees je in deze review.

Het seisoen 2009

Ontwikkelaar Monumental heeft de game MotoGP 09/10 genoemd, omdat de licentierechten aan het begin van het seisoen werden vrijgegeven. Hierdoor was het onmogelijk rond dezelfde tijd met een game op de proppen te komen. Daarom speel je officieel het seisoen van 2009, maar je krijgt het aankomende seizoen gratis als DLC via Xbox LIVE of PlayStation Network. Persoonlijk vind ik dat een enorm slimme zet waar veel fans ongetwijfeld blij mee zullen zijn.

Carriere modus

De careermode werkt als volgt: Je koopt een motor met een beperkt budget. Je gaat racen om zo geld te verdienen. Met dit geld kun je een betere motor kopen of onderdelen voor je motor kopen om deze sneller te maken.
Het is de laatste tijd gebruikelijk om je eigen karakter te creëen. Het leuke aan dit alles is dat je jezelf kunt proberen na te maken. Vaak lukt het aardig en soms lijkt het helemaal nergens op. De optie in MotoGP 09/10 is matig, want veel keus heb je niet echt.
Een geinige toevoeging aan deze game is dat je naast je eigen personage ook je eigen raceteam kunt samenstellen en het zelfs een eigen naam kunt geven. Hoe beter je rijdt, hoe meer bedrijven je willen sponsoren, hoe voller je motor wordt.
Het is mogelijk om mensen aan te nemen voor de Public Relations. Zij houden de beste teams en monteurs die jouw motor weer een stukje beter kunnen maken in het oog. Het is geen diepgaand systeem, maar het werkt en dat en zorgt voor heel wat diepgang in de game.

Het asfalt op

De ontwikkelaar is er zeker in geslaagd een uitdagende, hardcore racingsimulator neer te zetten. De motor ligt lekker op de weg en na een aantal rondjes gereden te hebben, had ik de feeling in de motor aardig te pakken.
We leven in het jaar 2010 en dat is een jaar waarin er super toffe games van hoge kwaliteit zijn verschenen of nog gaan verschijnen. Helaas hoort MotoGP 09/10 daar niet bij, want in tegenstelling tot andere games vind ik MotoGP 09/10 er grafisch gezien niet zo best uitzien. Het mist hier en daar wat details, zowel tijdens het racen als in de replays.

Cockpit-view

Je hebt drie camerastanden; de stand achter de motor, waarbij je op de rug kijkt van de rijder en dezelfde stand, alleen dan iets verder. Ook heb je de cockpit-view. In deze stand kijk je alshetware door de ogen van de motorrijder. Er zitten, naast wat metertjes, niet veel details op je motor in de cockpit-view. Bovendien zit de motorrijder niet eens op de motor, want je ziet geen handen aan het stuur. Dit was een kleine moeite geweest en had zoveel meer toegevoegd aan de game.

Op niveau en opties

De game is op drie verschillende niveaus te spelen. In het begin geef je aan op welk niveau jij een bepaalde race wil rijden. Voor aanvang van een race kun je nogmaals kiezen. Bij een hoger niveau zullen, naast een lastiger te besturen bike, ook je tegenstanders op de baan wat meer tegenstand bieden. De game bevat net als de games DiRT 2 of Shift een zogenaamde terugspoelfunctie, wat naar mijn smaak wat overbodig is. De game is namelijk aardig te doen zonder deze functie, maar mocht je niet lekker in de race zitten, dan is het zeker handig.

HET EINDOORDEEL VAN Alex Zweers

MotoGP 09/10 is zeker een verbetering ten opzichte van zijn voorgangers in de serie. Toch blijft de game achter op grafische gebied, waar ze zeker wat meer tijd aan hadden mogen besteden. De carrieremodus is goed uitgewerkt, maar spectaculair is het allemaal niet. Echter, voor wie de serie al jaren volgt is dit zeker een musthave.

  • PLUSPUNTEN
  • Pluspunten
  • Carrieremodus
  • Terugspoelfunctie
  • Uitdagend
  • MINPUNTEN
  • Grafisch laat de game nogal wat steken vallen
Gameliner SCORE
Goed

COMMUNITY

SCORE
Log in om jouw beoordeling te kunnen geven.

Over auteur Alex Zweers

Alex ZweersWat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?