Review: Mahjong Party Pack Nintendo Wii

Ik speel eigenlijk helemaal geen Mahjong, Sudoku of Solitaire op de computer. Op de 'n of andere manier trekken deze puzzel spelletjes mij niet zo aan. Toch stopte ik de schijf van Mahjong Party Pack met een klein beetje nieuwsgierigheid in de Wii om te zien of het toch nog wel leuk kan zijn. En om eerlijk te zeggen, ik ben eigenlijk wel overstag gegaan.

Klein menu

Mahjong Party Pack bestaat uit drie modi: Party Mode, The Adventure Mode en Solitaire Mode. De Party Mode is vooral bedoeld voor offline multiplayer doeleinden. Met maximaal vier spelers speel je tegen elkaar op 'n veld en wint diegene met de meeste zetten. Dit kan leiden tot grappige en chaotische taferelen, want soms wil je gezamenlijk een steentje pakken en er kan er uiteindelijk maar 'n winnen.

The Adventure Mode volgt vrienden die op zoek gaan naar een schat uit de Chinese oudheid. In de vorm van tekeningen volg je het verhaal en dien je nieuwe plekken in het verhaal vrij te spelen door Mahjong puzzels met succes te behalen. Met een stijgende leercurve worden de puzzels steeds ingewikkelder. Maar deze mode bevat, net als de andere, drie moeilijkheidsgraden en dus kunnen zowel beginnende als ervaren spelers op hun niveau aan het avontuur beginnen.

De laatste mode is de Solitaire Mode in klassieke stijl en deze bestaat uit 50 velden, die meteen beschikbaar zijn.

De besturing met de WiiMote is lekker makkelijk. Gewoon richten op het scherm en om de steentjes te verplaatsen druk je op de A-knop.

Als beginnende Mahjong speler verbaasde mij het hoe laag de instapdrempel is en met vrij weinig kennis van dit spel kun je toch snel aan de slag gaan. Zeker een pluspunt!

Het eindoordeel van Sander Mebus

Eigenlijk valt er vrij weinig over deze casual game voor de Wii te zeggen. Liefhebbers van Mahjong met een Wii, kunnen serieus overwegen deze game aan te schaffen. Het speelt lekker soepeltjes, de multiplayer is leuk en om alleen zo nu en dan een potje te spelen is ook niet verkeerd. Dat de graphics van een matig niveau zijn is jammer, maar niet al te erg. De gameplay is goed en de interactie met het scherm is snel en dat is eigenlijk het meest belangrijke voor deze game. Ga dus na het lezen van deze kleine recensie de game halen voor een klein prijsje en je hoeft je niet meer te vervelen tot in de kleine uurtjes.

• Multiplayer is leuk
  • Makkelijke besturing
  • Lage instapdrempel