Review: Lips: Party Classics Xbox 360

In iedereen schuilt een ware Idol of Popstar. De jury weet het alleen niet, omdat ze op hun eigen oordeel afgaan. Ik ben bijvoorbeeld geweldig in schlagers en Franse chansons, maar Henk-Jan Smits zal dat nooit bevestigen. Gelukkig is er voor de dronken zingers en het onerkende talent Lips, dat deze keer komt met Party Classics!

Klassiekers of geen klassiekers?

Toen ik mijn blik wierp op de achterkant van het doosje, waar alle nummers op staan, kreeg ik weer hetzelfde gevoel als bij de vorige twee delen. Er zijn een paar nummers die ik leuk vind en de rest is niet zo interessant. De nadruk ligt hier op Party Classics. Er staan ouderwetse toppers tussen die na een paar shotjes Jà¤germeister makkelijk te hachelen zijn. Bijvoorbeeld YMCA, These Boots Are Made For Walking en I'm Too Sexy. Ook de nieuwe klassiekers worden niet met rust gelaten. Rehab, en Let's Get It Started zijn goede voorbeelden van nummers die we over twintig jaar nog steeds tof vinden. Toch vraag ik me af wat nummers als You're Beautiful en She Will Be Loved er tussen doen. Dat zijn nou niet echt de party-nummers van het vorige decennium. Sterker nog , na het zingen en begrijpen van die tekst kan je beter antidepressiva nemen.
Ook zit er geen gratis downloadable content meer bij de game. Hoewel het omslachtig werkte hoe je die gratis nummers binnen kon halen, kreeg je wel gewoon 5 gratis nummers en dat is niet verkeerd. Het had van mij vaker gemogen, want gratis is nooit mis!

W'r geen vernieuwing

Ok', je kan je eigen Zune/iPod/ander MP3-waar erin stoppen om je eigen nummers te spelen en te zingen. Dit is zonder tekst en zonder videoclip. Een gemiste kans als je het mij vraagt. Microsoft's muziekservice MSN-music staat tjokvol met nummers en de informatie die daar bij hoort. Zou het niet tof zijn als je die in-sync kan brengen met Lips? Zo heb je misschien niet de videoclip, maar wel de tekst. Wellicht niet op de maat, maar dat hindert niet.
Avatar-ondersteuning is ditmaal uitgebreider. Je kan door veel liedjes te spelen speciale kleding unlocken voor je Avatar. Dit kon in het vorige deel ook al, maar voelt ditmaal wat completer. Verder is er maar weinig vernieuwing. Geen nieuwe multiplayer-modi, alleen leaderboards op Xbox Live en ik had het erg tof gevonden als je een Avatar-battle kon houden.

Je kan zingen, that's all there is to it

Toch is Lips: Party Classics geen slechte game. De game doet wat het belooft; een leuke zanggame waarvan je kan genieten in je eentje of met je vrienden. Dat er geen nieuwe functies in zitten, zal de fans denk ik weinig boeien. Ze krijgen nieuwe nummers voor een zachte prijs, wat wil je nog meer? Alles in de game werkt gewoon, en meer hoeven fans niet.

Het eindoordeel van Wouter van der Putten

Lips: Party Classics doet, ondanks de nauwelijkse vernieuwing, wat het moet doen. Het is een leuke, gezellige game waarin je lekker kunt zingen, springen en dansen. De nieuwe nummers zullen jong en oud een groot plezier doen, hoewel ik een paar nummers erg misplaatst vind.

• De oude formule werkt nog steeds
  • Leuke nummers
  • Sommige nummers misplaatst