Check al onze Tokyo Game Show logo content hier!
Kinect Star Wars
  • ONTWIKKELAAR LucasArt
  • RELEASEDATUM 3 april 2012
  • PLATFORMEN Xbox 360
  • GAMELINER SCORE

review: Kinect Star Wars Xbox 360

Tijdens de E3 van 2010 kregen we voor het eerst Kinect Star Wars te zien. Dit zag eruit als een perfecte game voor de Kinect. Zonder controller met een lightsaber rondzwaaien en de Force gebruiken zag er indrukwekkend uit. De game is nu eindelijk uit. Is dit dan de must-have Kinect-game geworden?

Het lot van de Jedi

Kinect Star Wars bestaat uit een vijftal verschillende modi. In Jedi Destiny leg je het hoofdverhaal van de game af. Aangezien je met Kinect niet de volledige vrijheid hebt om te gaan en staan waar je maar wilt, is de campaign on-rails. Te voet kan je met je ene hand gebruik maken van je lightsaber en met de andere hand gebruik je de Force. Het klinkt allemaal heel simpel om te doen, maar helaas werkt het op de cruciale momenten niet goed. Dit komt niet alleen door de vertraging van de Kinect, maar ook wil de game je move af en toe niet goed registreren. Zo ben ik op bepaalde punten voortdurend doodgegaan, omdat mijn sprong niet werd opgepakt.
In de campaign zal je ook levels krijgen waar je in voertuigen zit. Hier is de bedoeling om je armen naar voren te houden om gas te geven en heen en weer leunen om te sturen. Er zal automatisch worden geschoten.

Racen

De volgende modus waar ik mee aan de slag ben gegaan, is Podracing. Vreemd genoeg moet je in deze modus niet opzij leunen om te sturen, maar 'n arm naar je toe halen. Dit voelt wel een stuk natuurlijker aan dan in de campaign. Echter heeft de ontwikkelaar te veel in deze modus willen stoppen, waardoor het bijna onspeelbaar is geworden. Zo zal je met je hand moeten zwaaien om een item te gebruiken. Dit betekent dus dat je niet meer kan sturen, wat vaak een crash tot gevolg heeft. Met een controller had deze modus nog wel leuk kunnen zijn, maar met de Kinect is het vrij lastig om te doen. Daarnaast kreeg ik ontzettende last van mijn armen om ze de hele tijd naar voren te strekken.

Slopen en dualeren

De twee wat kleinere modi zijn Rancor Rampage en Duals of Fate. In Rancor Rampage is het de bedoeling om met een monster zo veel mogelijk schade aan te richten in een open ruimte. Je leest het goed: een open ruimte! Ik snap niet waarom de ontwikkelaar hiervoor heeft gekozen, want het is onwijs lastig om het monster de kant op te laten gaan waar jij naartoe wilt. Ik was gewoon doelloos aan het rondrennen in de hoop dat ik veel schade zou aanrichten.
In Duals of Fate vecht je met je lightsaber tegen een aantal eindbazen uit de campaign en nog wat andere characters. De gevechten bestaan uit twee fasen: verdedigen en aanvallen. Afhankelijk van hoe goed je timet met verdedigen, zal je langer kunnen aanvallen. Ik vind deze modus behoorlijk eentonig en was er dus snel klaar mee.

Dance Central: Star Wars

Vreemd genoeg heb ik me het meest vermaakt met de modus Galactic Dance Off. In deze modus kan je op vijftien verschillende liedjes dansen. Het lijkt heel erg op Dance Central. De liedjes zijn echtbestaand, maar dan met Star Wars-gerelateerde teksten. Zo heb je Hologram Girl in plaats van Hollaback Girl en I'm Han Solo in plaats van Ridin' Solo. De Star Wars-personages zien dansen op deze muziek ziet er hilarisch uit. Ook is dit zo'n beetje de enige modus die echt goed werkt. Toch wel vreemd dat dansen met Star Wars-personages het leukste van de hele game is.

HET EINDOORDEEL VAN Justin Meijer

Kinect Star Wars had op papier een heel leuke game kunnen zijn. Echter werken de meeste modi met de Kinect niet lekker. Wel is Galactic Dance Off verassend leuk om te doen. Ook zijn er veel unlockables, dus zou er genoeg te doen moeten zijn. De modi zijn echter behoorlijk eentonig en na een kwartier per modus ben je er wel klaar mee. Jammer, weer geen topgame voor de Kinect.

  • PLUSPUNTEN
  • Veel unlockables
  • Galactic Dance Off
  • MINPUNTEN
  • Bewegingen worden slecht opgepakt
  • Eentonig
Gameliner SCORE
Onvoldoende

COMMUNITY

SCORE
Log in om jouw beoordeling te kunnen geven.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?