Review: Karaoke Revolution: Glee Nintendo Wii

Glee is een komische televisieserie die zich afspeelt op een Amerikaanse school. Een groep leerlingen begint onder leiding van een leerkracht een eigen koor en aan mij de eer om de gelijknamige game te testen. Het is dus zingen geblazen.

Beoordeling

Het vervelende is dat je een game als deze erg moeilijk kunt beoordelen. De nummers liggen je, of liggen je niet. We hanteren een vuistregel op de redactie, die bepaalt dat je je dan moet verplaatsen in de doelgroep van de game. De serie schijnt op RTL 5 te worden uitgezonden, maar ik heb nog nooit van de serie gehoord of er iets van gezien. Dus dan wordt het erg lastig om je te verplaatsen in een doelgroep.

Spelen?

Karaoke Revolution: Glee is zoals gezegd een muziekgame en kreeg ik mee na een bezoekje aan Konami vorige week. Hoewel ik een pesthekel heb aan games waarin je moet zingen, was ik toch benieuwd naar wat de game allemaal had te bieden. Net als de meeste andere zinggames heb je een notenbalk op je beeldscherm met de tekst van het nummer, plus de hoogte van de tonen. Door in je microfoon te blaten op de juist toonhoogte, zal de zogenaamde zingmeter volraken en verandert deze van kleur. Aan het einde van de zin wordt de balk goud en krijg je feedback over de kwaliteit van het zangwerk. Aan het eind van het nummer toont het spel de nauwkeurigheid score, maximale vermenigvuldiger, maximale combo, aantal zinnen en de gouden zinnen. Wanneer je hoge scores haalt speel je bijzondere onderdelen vrij.

Verschillende modi

De game kent verschillende spelmodi; je kunt even snel een nummer zingen op verschillende niveaus. Daarnaast kun je ook een plakboek creëren met de plakboekmodus. De plakboekmodus speel je op basis van Glee-thema-onderdelen. Deze thema's worden vrijgespeeld nadat je bepaalde prestaties hebt geleverd. Karaoke Revolution: Glee speel je solo of samen met een vriend of vriendin. Deze nummers die je tegenkomt worden door de mensen uit Glee gezongen, maar het zijn nummers die redelijk bekend zijn en goed genoeg zijn om op mee te zingen. Er zitten dertig verschillende nummers in de game. De modus 'Rijzende ster' biedt je de mogelijkheid om met maximaal zes personen te strijden om de beste plaats. Verdien punten door hoge noten te halen!

Een tussendoortje?

De zeer korte laadtijden werken goed mee aan het spelplezier en zijn wat mij betreft een echte must voor karaokespellen. Al zie ik ze uiteraard ook graag terug in andere genres. Ook kun je bij aanvang van een nummer dat je wilt gaan doen zien hoelang een nummer duurt. Erg handig als je snel even iets tussendoor wilt spelen.

Het eindoordeel van Alex Zweers

Karaoke Revolution: Glee doet precies wat het moet doen. Zing mee met dertig verschillende nummers, solo of samen met wat vrienden. Indien je niks met muziekgames hebt, dan kun je Karaoke Revolution: Glee beter laten liggen. Konami heeft gewoon een leuke, toegankelijke game uitgebracht, wat ik wel kan waarderen. Voor de prijs hoef je het in elk geval niet te laten, maar verwacht geen game van het niveau Red Dead Redemption of Black Ops.

• Toegankelijk
  • Laadtijden erg kort
  • Leuk voor tussendoor
  • Iets teveel van het zelfde
Alex Zweers Eigenaar & Founder

Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

Packshot Karaoke Revolution: Glee

-

Konami