Hunted: The Demon's Forge
  • ONTWIKKELAAR InXile Entertainment
  • EERSTE RELEASEDATUM 3 juni 2011
  • PLATFORMEN Pc, Xbox 360, PlayStation 3

review: Hunted: The Demon's Forge Xbox 360

Wat krijg je als je een third-person shooter, een hack and slasher en een RPG in 'n actievolle, coöperatieve game gooit? Hunted: The Demon's Forge! Kan een combinatie van al deze elementen wel tot een goede game leiden?

Personages

Je speelt de game met de elf E'lara en met Caddoc. E'lara is het best met haar pijl en boog, terwijl Caddoc beter is in zwaardgevechten. Beide personages kunnen ook nog magie gebruiken. Je hoeft niet de hele game met hetzelfde personage door te spelen. Onderweg kom je namelijk paarse kristallen tegen. Hier kan je van personage wisselen.

De makers van de game hopen dat je elkaar goed ondersteunt bij het spelen van de game. Zo kan je bijvoorbeeld met E'lara iemand vanaf afstand bevriezen, zodat Caddoc diegene dan in stukken kan slaan. Echter kan je het ook prima alleen doen, dus zal je dit niet vaak doen. Ook bevat de game een aantal puzzels. Zo kan Caddoc bijvoorbeeld op een schakelaar staan, waardoor er een vuurtje ontstaat. E'lara kan hierdoor haar pijl in de fik zetten en een hooiberg verbranden. Veel dieper zullen de puzzels niet gaan.

Collectibles

De game bevat ook heel veel collectibles. Zo kan je gevangenen bevrijden, kristallen vinden, Dragon Tears vinden en met lijken praten. Met de kristallen kan je je wapens en je magie upgraden, met de Dragon Tears kunnen E'lara en Caddoc nieuwe talenten leren en de lijken zullen je tips geven. Er valt dus genoeg te verzamelen!

AI

De AI van de game is niet al te best. Zo bevond ik me in een groot gevecht waar ik druk bezig was met knallen en hakken. Mijn teamgenoot was dan nergens te bekennen. Als je dan een stuk terugloopt, zie je dat hij vastzit achter een stuk cover. Ook de AI van je tegenstanders heeft hier vaak problemen mee.

Co-op

Je kan de game prima in je eentje spelen, maar het is natuurlijk nog veel leuker om het met zijn tweeën te spelen. Dit kan je online doen, maar ook via split screen en system link. Als je online met iemand speelt, moet je eerst een aantal dingen afspreken. Zo kunnen beide spelers bepalen met wie ze willen spelen, in welk level en op welke moeilijkheidsgraad. Mochten de spelers het niet met elkaar eens worden, dan bepaald de game het voor je.

Crucible

Mocht je na het uitspelen van de game nog niet klaar zijn, dan kan je nog altijd je eigen levels editen in de Crucible. Hierin kan je arena's aan elkaar koppelen, skills van de spelers bepalen, handicaps geven en de vijanden bepalen. Je kan echter niet de omgevingen aanpassen. Hoe meer geld je verdient in de campaign, hoe meer je vrijspeelt in de Crucible. Als je klaar bent, dan kan je je level online zetten en ook de levels van andere mensen downloaden.

Het eindoordeel van Justin Meijer

Hunted: The Demon's Forge is een erg vermakelijke game. Het is leuk bedacht dat je de game als een shooter en een hack and slasher kan spelen. De AI van de game is echter niet al te best. Gelukkig kan je de game dan ook in co-op spelen, wat dat meer dan goed maakt. Ik vind het wel jammer dat het samenwerken niet zo'n grote rol speelt. Je zou de game bijna helemaal in je eentje kunnen uitspelen! Mocht je de game hebben uitgespeeld, dan kan je je nog uren vermaken met de Crucible of de game gewoon nog een keer uitspelen met het andere personage. De game bevat ook nog een aantal schoonheidsfoutjes (zwevende schilden, vreemde animaties), maar die kan ik nog voor lief nemen. Ik heb me gewoon erg vermaakt met de game, en dat is het belangrijkste!

• Pluspunten
  • Shooter en hack and slasher
  • Collectibles