Review: Hole In The Wall Xbox 360

Geplaatst: 18 september 2011 12:15

Wie kent de ene show niet met die rare presentatoren op die ene vage televisiezender. Ja, die ene waar twee mensen op een bepaalde manier moeten gaan staan zoals het op de muur die op hen afkomt staat afgebeeld. Kijk, van die show is nu dus een game en ik heb hem gespeeld.

Lekker vaag staan en bewegen

Als ik deze woorden hoor of zeg, denk ik meteen aan Kinect. "Hoezo dan?", hoor ik jullie nu allemaal denken. Nou, omdat elk spel dat ik een game voor de Kinect heb gespeeld het mij altijd erg verbaasd heeft hoe goed de techniek werkt en hoe leuk het altijd is uitgewerkt. Je moet dit echter niet in je eentje proberen, want dan is de lol er snel vanaf. Gelukkig wordt er veel gelachen met Hole in the Wall. Ik nodigde wat vrienden en vriendinnen uit, zette voor de grap de Xbox aan met Hole in the Wall erin en had een leuke avond.

Nog best moeilijk

Toen ik de Xbox had aangezet en ze zagen dat het om 'die ene spelshow' ging, hoorde ik meteen iemand zeggen: "Oh, dat doe ik wel eventjes." Nou, mooi niet dus. Het blijkt nog knap lastig om op tijd in de rare posities te gaan staan en dan ook nog lang genoeg je evenwicht te bewaren totdat de muur is gepasseerd. Vooral als je de anderen moet optillen of met een been omhoog moet gaan staan worden de posities soms erg moeilijk. Maar dat geeft niet, want er wordt veel gelachen en iedereen heeft het naar zijn zin en dat is volgens mij het doel van Hole in the Wall.

Niet lelijk, maar ook niet mooi

Hole in the Wall is natuurlijk geen grafisch hoogtepunt, maar het is ook niet lelijk. En dat is eigenlijk het enige wat je kan zeggen over het visuele gedeelte van Hole in the Wall: het ziet er gewoon heel redelijk en normaal uit.

Het eindoordeel van Vincent van der Linden

Hole in the Wall is een wat saaie game als je in je eentje bent, maar als je met een paar mensen bent verandert de game in 'n keer in een party-knaller. De Kinect reageert hartstikke goed op je bewegingen, zodat je goed in de houding kan (proberen) te gaan staan. De game ziet er niet slecht uit, wat nooit een slecht punt is. Vond je het spelprogramma op 'die ene televisiezender' leuk? Probeer dan Hole in the Wall een keertje, het zal je verbazen hoe leuk het eigenlijk is!

• Met meerdere mensen erg leuk!
  • Kinect-reactie
  • In je eentje snel saai