Fight Night Round 4
  • ONTWIKKELAAR EA RS Studio
  • EERSTE RELEASEDATUM 2 juli 2009
  • PLATFORMEN Xbox 360, PlayStation 3
  • GAMELINER SCORE

review: Fight Night Round 4 PlayStation 3

Wanneer iedereen op vakantie is en de kast aan games alleen maar voller, en voller wordt en je toch al niet weet wat je met je tijd moet gaan doen, dan ga je maar boksen. Alhoewel ik totaal niks heb met deze sport waag ik me toch maar aan een sprong in het diepe.

Round 1

Aan het begin van het spel sta je al meteen in het middelpunt van de actie. In een soort van trainingsoptie moet je de nieuwe spelbesturing van Fight Night Round 4 in je vingers zien te krijgen. Het spel heeft een vrij lastige besturing en maakt gebruik van de rechter stick op je controller, wat de naam Total Punch Control meekrijgt. Door de stick in een willekeurige richting te bewegen, deel je een stoot uit. Deze beweging kun je vervolgens combineren met de triggers op je controller. Hiermee breid je de diversiteit aan klappen nog verder uit. Ook het blokkeren van de aanvallen van je tegenstander werkt op een soort gelijke manier. De linkerstick geeft je de mogelijkheid om je personage te laten lopen in de ring. De training is vrij basic en wanneer je het niet snel in je vingers hebt zal het hoge tempo waarin je het onder de knie moet krijgen je tegenwerken.

Round 2

Aan de besturing wen je niet snel. Het is echt een essentieel probleem in de hele game. Ook wanneer je de controller even naast je neerlegt en paar uur later de draad weer op wilt pakken, merk je dat je soms weer opnieuw die training moet doorlopen, omdat het anders echt uitloopt op een fiasco. Je kunt helaas alleen met de Total Punch Control besturing werken, de andere controller instellingen zijn uit de game gehaald, wat me ontzettend frustreerde. Ik ontkwam er niet aan om dan maar gewoon button te rammen met de hoop een tegenstander te raken. Het is alsof je met een inbussleutel van Ikea een kast in elkaar probeert te zetten.

Round 3

Ik heb de controller maar even naast me neergelegd, want over de besturing valt niet veel goeds over te zeggen. Daarentegen doet de game het grafisch gezien een stuk beter. De spiermassa van je personage ziet er goed uit, waarbij het water uit mijn mond loopt. Minder is het wanneer je in gevecht bent. Je ziet niet echt dat je tegenstander is toegetakeld in de game, wat andere games zoals UFC wel weer hebben. Als je een klap uitdeelt op het neusje van je tegenstander, dan wil je op zijn minst het bloed in het rond zien vliegen, maar mooier is nog dat hij een mooi blauw kleurtje krijgt rond zijn een van zijn ogen.

Round 4

Wat ik wel weer vet vind, althans dat is echt een persoonlijke mening, is dat er een carrière modus is toegevoegd aan de game. Deze krijgt de naam Legacy Mode mee. Jouw doel is om bokslegende te worden en je naam toe te voegen aan een illuster lijstje met namen als Mohamed Ali en Mike Tyson. Maar tot die positie kom je enkel wanneer je met je bokser blijft trainen, middels verschillende mini-games. De mini-games zijn ontzettend lastig om te winnen, waardoor je bokser slappe Jan blijft heten.

Het eindoordeel van Alex Zweers

Wanneer je niet vies bent van wat uitdaging en moeilijkheid, dan is Fight Night Round 4 nog wel uit te houden, maar wanneer je de game gewoon even wilt voor tussendoor, dan kun je hem gewoon maar beter laten liggen, want de game heeft het net niet. Het ziet er grafisch gezien goed uit, alleen jammer is dat je tegenstander niet toegetakeld de ring verlaat, althans, dan moet je eerst zover zien te komen. Het is me geen enkel potje gelukt om te winnen en daarom ga ik door het leven als slappe Jan. Het moeilijkheidsniveau van deze game ligt helaas gewoon veel te hoog, hoewel ik natuurlijk een rookie ben als het op boksgames aankomt.

  • Pluspunten
  • Physics zijn realistisch
  • Nadruk ligt op tactisch vechten
  • Minpunten
  • Moeilijk
  • Klappen hebben weinig impact op je tegenstander
  • Laadtijden net iets aan de lange kant
Gameliner Score
Voldoende

Community

Score
Log in om jouw beoordeling te kunnen geven.

Over auteur Alex Zweers

Alex Zweers Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?