Check hier alle Gameliner Awards Gameliner Awards 2020-content
Dragon Age 2
  • ONTWIKKELAAR BioWare
  • EERSTE RELEASEDATUM 10 maart 2011
  • PLATFORMEN Pc, Xbox 360, PlayStation 3

review: Dragon Age 2 Xbox 360

Bioware heeft ons een game gegeven die nu toegankelijker is voor de casual gamer dan zijn voorganger en daarom werd het voor mij tijd om de game te gaan spelen. Een lekkere hakgame vol met RPG-elementen. Welkom in de wereld van Dragon Age 2.

Champion of Kirkwall

Het is al snel duidelijk dat je uiteindelijk een belangrijk persoon wordt. Jij bent The Champion of Kirkwall en al kijkend naar een mysterieuze vrouw, die Varric, een vriend van je, ondervraagt begin je het verhaal. Vanuit zijn mond begin je de game al vluchtend met je familie voor vijanden die net je oude woonplaats hebben aangevallen. Vanaf dan begint je reis naar Kirkwall en het hele avontuur. Maar voordat je de grote man bent zul je jezelf moeten opwerken en met vervelende klusjes beginnen. De Dragon Age 2 speelt zich af in een tijdsbestek van meerdere jaren, verdeeld over 3 grote hoofdstukken. Je kan helaas alleen niet uit meerde rassen kiezen, maar gelukkig wel uit drie verschillende klassen, namelijk de rogue, mage of warrior.

Gameplay

In de dialogen met andere personages kun je verschillende reacties kiezen. Deze staan mooi aangegeven met een omschrijving en een symbooltje dat laat zien of het een agressieve of juist een vriendelijke aanpak is. Het goede en kwade is niet echt duidelijk in de game. Dit komt vooral doordat aan je keuzes positieve, maar ook negatieve kanten kunnen zitten. De actie van Dragon Age 2 is goddelijk, de spetters bloed vliegen om je oren en de aanvallen dansen langs elkaar heen. Maar voordat dit allemaal soepel loopt moet je wel slim de juiste aanpassingen selecteren, die je kunt kiezen naarmate je level omhoog gaat. Grafisch is het goed te doen en de cutscènes zien er ook goed uit. Maar de game moet het vooral hebben van de verhaallijn en mooie keuzemenu's. De singleplayer is alleen maar groter door de vele quests die er zijn te voltooien.

Het eindoordeel van Dirk Gladdines

Dragon Age 2 bevat na de nodige updates relatief weinig bugs voor een game van een dergelijke omvang. De game geeft je veel vrijheid, maar helaas niet alle vrijheid die je bij een RPG verwacht. Zo is het reizen tussen verschillende gebieden af en toe een beetje moeilijk en spelen zich meerdere opdrachten af in dezelfde gebieden. Wel zijn de keuzes en aanpassingen die je kunt maken extreem uitgebreid. Dragon Age 2 is een uitgebreide RPG met heerlijke actie en een redelijk interessante verhaallijn, waardoor je de game blijft spelen.

• Pluspunten
  • Acties voelen goed aan
  • Uitgebreid keuze systeem