Destruction AllStars

  • Ontwikkelaar Lucid Games
  • Eerste releasedatum 2 februari 2021
  • Platformen PlayStation 5
  • Genre Actie, Racing
  • Gameliner score

Review: Destruction AllStars - Staat dubbel geparkeerd - PlayStation 5

Er zijn van die momenten dat je gewoon even hersenloos wil gamen. Geen diepgaande gameplay en emotionele verhalen, maar gewoon onderuitgezakt dingen vernietigen. Destruction AllStars, die exclusief is verschenen op de PlayStation 5, is zo’n type game die zich perfect leent voor een avondje even helemaal niets. Maak er echter geen lang avondje van, want voor je weet snak je naar wat meer diepgaands.

Destruction Allstars Review

Sprint, drive, wreck, repeat

Destruction AllStars is een fast-paced vehicular combat game, wat wil zeggen dat het tempo ten alle tijden hoog ligt en dat de focus voornamelijk ligt op het verslaan van andere wagens. Dit doe je met een breed scala aan speelbare personages die stuk voor stuk beschikken over een eigen persoonlijkheid. Je rijdt niet in slechts één auto, maar bent gaandeweg een potje in staat om van auto te wisselen. Dit doe je door er uit te springen en als de wiedeweerga naar een andere auto te sprinten. Tussendoor dat sprinten dien je tegenstanders te ontwijken en scherven te verzamelen. Deze scherven geven je namelijk sneller toegang tot de ‘breaker’. Ieder personage beschikt over twee unieke breakers. De één roept een speciale auto (met speciale skills) op en de ander geeft je een hogere snelheid en speciale skill buiten de auto om. Het doel is vanzelfsprekend om de tegenpartij zoveel mogelijk te slopen.

Dat slopen doe je in een variatie aan modi, maar de meest voor de hand liggende is natuurlijk de multiplayer. In de multiplayer krijg je de keuze uit Mayhem (solo), Gridfall (solo), Carnado (8v8) en Stockpile (8v8). Allen draaien om punten verzamelen, maar de manier waarop je dat doet varieert. Zo dien je in Carnado, mijn favoriete modus, verzamelde tandwielen in de grote tornado in het midden van het veld te deponeren. De matches draaien allen op basis van een timer en wanneer deze verstrijkt, wordt de balans opgemaakt. Matches duren dan ook niet bijzonder lang waardoor Destruction AllStars een perfecte game is om gewoon eventjes op te pakken.

Veel potentie

Destruction AllStars ziet er goed uit, speelt lekker weg en klinkt op momenten erg goed. Toch mankeert er iets aan de game. Hoewel de potentie er absoluut is, is de game momenteel eigenlijk net te kort van stof om echt lang vermakelijk te zijn. Het is een typische multiplayergame. Dat wil zeggen dat de lore flinterdun is en dat het beetje dat ze erin hebben proberen te verwerken nou niet je-van-het is. De singleplayer is aanwezig, maar biedt op dit moment slechts zeven missies met slechts één personage. Er zijn nog meer missies beschikbaar voor twee andere personages, maar die hangen op het moment van schrijven achter een paywall waarvoor je een premium currency dient te betalen die op dit moment niet in-game te verdienen is. De eerste was al de moeite niet waard, dus bespaar jezelf de moeite… De fundering van Destruction AllStars is compleet ingericht op het verzamelen van experience. Verdien je genoeg experience, dan stijg je een level en word je beloond met credits. Deze credits zijn uit te geven in de customisation opties waarmee je de personages kunt uitrusten met nieuwe skins, emotes en andere gekkigheid. De kosten lopen echter al snel op en de customisations zijn dermate basic dat ze eigenlijk de moeite niet waard zijn. Hopelijk brengen toekomstige updates daar verandering in.

Bovenstaande is echter niet het enige vlak waarop het fout gaat. Ook op het gebied van presentatie loopt de game een beetje spaak. Tussen de matches door is er namelijk geen muziek en krijg je enkel wat voicelines van je personage en een presentator. Beiden vallen al spoedig in herhaling en dan merk je behoorlijk snel dat een opzwepend achtergrondmuziekje niet zou misstaan. Daarbij is het ook bloedirritant dat je consequentieloos uit een game kunt stappen. Hierdoor zie je al snel dat de verliezende partij de game verlaat waardoor je vaak met twee man in een verliezend team overblijft. Een ranking is er op dit moment nog niet en ik verwacht dan ook dat dit probleem zich de komende tijd nog blijft voordoen. Ik hoop dan ook voor de levensduur van Destruction AllStars dat er iets van een skillmatching systeem wordt geïmplementeerd. Wanneer de twee teams aan elkaar gewaagd zijn, kan dat namelijk echt heel erg leuke momenten opleveren.

Destruction AllStars Review3

Het eindoordeel van Rudy Wijnberg

Destruction AllStars is een game met erg veel potentie. De gameplay en vooral het idee zijn erg leuk. De besturing is strak en de performance is lekker stabiel. Het is echter jammer dat de game op dit moment nog niet erg compleet aanvoelt. Zo mist de game op bepaalde momenten een vleugje atmosfeer. Een simpel achtergrondmuziekje tijdens de matches zou hier al veel verandering in kunnen brengen. Daarbij is het irritant dat je nu games kunt leaven zonder consequentie. Hierdoor zie je erg veel spelers uit een match droppen wanneer het even niet zo lekker gaat. De lobby stroomt leeg en al snel heb je het gevoel geen tegenstander meer tegen te komen tijdens een match van een paar minuten. Onder het hele online gebeuren kom je helaas niet uit, want van een singleplayer is weinig sprake. Er is wel een singleplayermodus, maar helaas is deze vergrendeld achter een paywall. Begrijp mij niet verkeerd, Destruction AllStars is zeker wel een vermakelijke game, maar een prijskaartje van 70 euro is momenteel niet te rechtvaardigen. Destruction AllStars is momenteel echter gratis downloadbaar in de PlayStation Plus line-up van februari en daar ben ik persoonlijk heel erg blij mij. Destruction AllStars beschikt namelijk over de potentie om echt heel erg leuk te worden. Gelukkig is er al toegezegd dat de game minimaal een jaar lang voorzien gaat worden van updates. Nu maar hopen dat ze een gezonde playerbase weten te behouden...

  • Pluspunten
  • Leuk idee
  • Ziet er goed uit
  • Draait stabiel
  • Prima gameplay
  • Veel potentie
  • Minpunten
  • Singleplayer hangt achter paywall
  • Achtergrond muziek zou niet misstaan
  • Toxic gedrag blijft onbestraft
  • Matige customisation opties
Gameliner Score
Prima

Community

Score
Log in om jouw beoordeling te kunnen geven.

Over auteur Rudy Wijnberg

Rudy Wijnberg Als het gaat om passief sporten is Rudy een kei gezien hij regelmatig menig vechtersbaas tegen de vloer nokt en tanden laat rapen. Toch is hij niet vies van andere genres. Onder het motto “je moet toch alles in je leven geprobeerd hebben” experimenteert onze Amsterdammer zo nu en dan eens wat. Niet altijd even succesvol, geduld is namelijk niet echt zijn sterkste punt, net als een gracieuze winnaar zijn gedurende menig fighter…

Reacties

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid .

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
Vergeten?