Check hier alle Gameliner AwardsGameliner Awards 2019-content
DeathSpank: The Baconing
  • ONTWIKKELAAR Hothead Games
  • EERSTE RELEASEDATUM 31 augustus 2011
  • PLATFORMEN Xbox 360

review: DeathSpank: The Baconing Xbox 360

Voordat ik de The Baconing gespeeld had op de Xbox 360, had ik nog nooit van de game gehoord, of de games die ervoor kwamen. Nu krijg ik echter de kans om met het alweer het derde deel van de reeks aan de slag te gaan. Hieronder lees je mijn bevindingen.

Besturing lekker simpel, maar soms frustrerend

Op het moment dat je in de spelwereld komt van The Baconing zie je Deathspank, het karakter waarmee je speelt, verveeld op zijn felpaarse troon zitten. Op een gegeven moment verveelt Deathspank zich zo erg dat hij besluit om op een nieuw avontuur te gaan. Op dat moment komen er een paar vijanden aanrennen die je makkelijk hebt verslagen. Je merkt ook meteen dat de besturing van de game niet ingewikkeld is. Zo ben je meer hersenloos aan het drukken op de slaan-knop en aan het rondrennen dan dat je tactische aanvallen uitvoert.

ontbrekende afbeelding

Dit is echter wel nodig als je tegen meer of wat sterkere vijanden gaat vechten, want anders kan dit snel leiden tot frustratie omdat je best vaak doodgaat. Dit komt vooral doordat er soms wel vijf pijl-en-boogschutters op je lopen te knallen. Het is erg lastig om deze pijlen te ontwijken, waardoor je dus erg vaak doodgaat. Gelukkig heb je hiervoor de co-opmodus waardoor het spelen van de game iets makkelijker wordt.

Diversiteit is altijd goed

Omdat The Baconing een goede afwisseling in de quests heeft, heb je niet het gevoel dat je continu aan het raggen bent tegen de monsters die je tegenkomt. Zo moet je de ene keer de hersens van een persoon naar kneedbaar klei veranderen, zodat je zijn gedachtengang kan veranderen. De andere keer moet je weer puzzels oplossen met verschillende items. Op deze manier verveelt de game niet en blijft het leuk The Baconing te spelen, op het soms wat irritante vechten na.

Niet serieus

Je merkt vanaf het begin dat de game zichzelf niet serieus neemt en boordevol humor zit. Zo kun je vragen stellen aan een koe die alleen maar met het geloei antwoordt (Mooooo). Ook zijn er veel flauwe grappen en sarcasme te vinden in The Baconing en heeft Deathspank altijd zijn woordje klaar.

ontbrekende afbeelding

HET EINDOORDEEL VAN Vincent van der Linden

The Baconing is een leuke game met veel diversiteit. Ook heb ik erg gelachen om de humor die in de game zit. Echter ging ik best vaak dood door de langeafstandsvijanden die soms erg moeilijk waren om te verslaan voordat je doodging. Gelukkig maakt de sfeer en natuurlijk de diversiteit in de quests van de game dit goed en is het toch nog leuk om The Baconing te spelen. Als je ook van een leuke game houdt met veel humor erin en de andere kant kan opkijken voor het vechtsysteem, dan is The Baconing een game voor jou.

• Humor
  • Diversiteit
  • Gevechtssysteem