Review: Dead Rising 2: Case Zero Xbox 360

Geplaatst: 4 september 2010 20:30

Lang duurt het niet meer voordat we massaal zombies kunnen slachten in Dead Rising 2. Sterker nog, eind deze maand kunnen we al helemaal losgaan op die rare gedrochten. Voor iedereen die zelfs die tijd niet kan overbruggen zonder een dag aan de game te denken is er Dead Rising: Case Zero.

Zoek het medicijn

Case Zero is te groot om een demo genoemd te worden en te klein om als volwaardig spel door het leven te gaan. Je kunt het dan ook zien als een soort voorproefje op wat met Dead Rising 2 komen gaat. Je maakt kennis met de hoofdrolspeler Chuck Greene, die met zijn dochtertje Katey in het stadje Still Creek midden in een zombie plaag is beland. Chuck zelf is nog gewoon gezond, Katey is echter geïnfecteerd met het zombie virus. Gelukkig bestaan er medicijnen voor de infectie met de naam Zombrex. Het punt is dat dit medicijn niet in overvloed te vinden is. Sterker nog, er is een ware run op het goedje en jij bent 'n van de mensen die een paar doosjes van het medicijn probeert te vinden. Je zult dus voor je dochter op pad moeten in die wereld vol zombies.

Motor

Naast de zoektocht naar Zombrex is het natuurlijk ook je doel om weg te komen uit Still Creek. Lopend gaat dat wat langzaam, maar gelukkig kom je een oude motor tegen. Het minpuntje is dat er nog het 'n en ander aan moet gebeuren, dus je zult op zoek moeten naar de benodigde onderdelen. Zo zijn er eigenlijk twee doelen in Case Zero: aan de ene kant moet je medicijnen vinden voor je dochter, aan de andere kant is het noodzakelijk dat je onderdelen vindt om de motor te repareren. Maar ik ben natuurlijk nog 'n belangrijk ding vergeten: zombies killen!

Wapencombi's

Laten we eerlijk zijn, het vermoorden van die heen en weer waggelende monsters is uiteindelijk de reden waarom je een game als Dead Rising 2 of Case Zero in huis haalt. Met behulp van de vele wapens in de game is het de bedoeling om zoveel mogelijk zombies om zeep te helpen zonder dat je daarbij zelf het loodje legt. De manier waarop je de zombies vermoordt is geheel aan jou en de mogelijkheden zijn bijna eindeloos. Standaard zitten er al een hoop wapens of objecten die je als zodanig kunt gebruiken in de game (denk aan zagen, honkbalknuppels, spijkers, bijlen, machinegeweren, pistolen, stoelen, tafels, bankjes en ga zo maar door). Het wordt pas echt leuk als je de wapens gaat combineren met elkaar. Zo kun je bijvoorbeeld spijkers in een honkbalknuppel slaan voor een wat scherpere touch. Of wat te denken van een staaf waarin je een elektrische batterij monteert. E'n ding is kan ik je zeggen: met de juiste combinatie is succes verzekerd!

Het eindoordeel van Yordi Verkroost

Dead Rising 2: Case Zero is geen volwaardige game, maar wel een goed opwarmertje voor Dead Rising 2. Als je eerst even goed in de stemming wil komen voor de echte game, dan is Case Zero zeker de moeite waard om (een paar keer) door te spelen. Op die manier kun je alvast wennen aan de gameplay en experimenteren met de verschillende wapencombinaties die je kunt maken. Na het spelen van Case Zero heeft Dead Rising 2 voor jou in ieder geval geen geheimen meer! Voor 400 Microsoft Points is dit opwarmertje voor jou!

• Toffe wapencombi's
  • Relatief goed verhaal
  • Zacht prijsje