Review: Dance Party Club Hits Nintendo Wii

Geplaatst: 6 augustus 2009 06:30

Daar sta je dan even van te kijken wanneer je een groot pakket van de redactie krijgt opgestuurd met Dance Party: Club Hits, de bijbehorende dansmat en het verzoek hier een recensie van te schrijven. Ik weet dat ik niet zo goed kan dansen, maar ik ben toch wel nieuwsgierig wat ik hier van kan. Misschien gaat het mij wel heel gemakkelijk af en kan ik ook mee gaan doen met 'n of andere talentenjacht? Stoelen en tafel aan de kant dus...

Al het begin is moeilijk

Na het aansluiten van de dansmat op de Nintendo Wii start ik de disc op en ben ik klaar om te gaan dansen op de mat met acht wijzende pijlen. Moet ik van links naar rechts en van linksboven naar rechtsonder springen? Dat belooft wat te worden. Eerst maar even kijken wat het menu te bieden heeft. Ik klik op Dance Mode en word naar een nieuw scherm geleid, waar ik kan kiezen tussen de Solo Mode en de Party Mode. Gelukkig kan ik ook kiezen tussen drie moeilijkheidsgraden. Nu nog een nummer uitkiezen en dan lekker dansen. Het valt me wel meteen op dat het aanbod aan dansmuziek niet al te groot is. Met vijftien nummers moet ik het doen. En geen 'n titel zegt me iets. Ik kies maar voor How Deep is Love van Rio & Mars en sta klaar op de mat om te beginnen. Even later beginnen de pijlen op mijn televisiescherm verschillende kanten op te gaan en dien ik met mijn voeten op het juiste moment op de juiste pijl te stappen. Het stappen wordt al gauw springen om op de beat mee te kunnen blijven gaan. Pffff" dat vergt toch wel een boel energie. Ik ben blij als het nummer klaar is en ik de score zie. Bij het tweede nummer (Cry for You van September) gaat het gelukkig al een stuk beter. Jammer genoeg worden mijn pasjes niet altijd even goed geregistreerd, waardoor ik zo nu en dan de maat verlies en uit balans raak.
Naast de Dance Mode bevat Dance Party: Club Hits ook nog de Workout Mode en de Choreographer Mode.

Calorieën verbrander

Sonja Bakker mag wel trots zijn op ontwikkelaar Nordic Games. De Zweedse dames en heren hebben namelijk een Workout Mode in de game gestopt. In de Workout Mode kan je na het invoeren van je gewicht en het meedansen op een nummer zien hoeveel calorieën je hebt verbrand. Zelf hecht ik hier niet zoveel waarde aan, maar het is wel een leuke toevoeging voor de Sonja Bakker fanaten.

Ontdek de choreograaf in jezelf

De Choreographer Mode is een interessante optie voor degenen die misschien wel een professionele danscarrière ambiëren. In deze modus worden je danspassen opgenomen en kunnen jij en je vrienden hier later op dansen. Wie maakt de beste choreografie?

Samen is toch leuker

Dance Party: Club Hits is een echte partygame en wat is er leuker dan deze met elkaar te spelen? Naast de Head to Head Mode (waarvoor je twee dansmatten nodig hebt), kan je in de Party Mode met maximaal acht spelers lekker los gaan. Wie de hoogste score behaalt bij hetzelfde liedje is de winnaar. Wel was het leuker geweest als er meer mini-games waren toegevoegd. Nu voelt het geheel wat karig en snel afgewerkt aan.

Het eindoordeel van Sander Mebus

Vier je binnenkort je verjaardag of een ander feestje en houden jij en je vrienden lekker van dansen, dan is Dance Party: Club Hits de aanschaf waard. Lekker sportief bewegen op vrolijke muziek en je eigen danspasjes opnemen om te kunnen zien wie de leukste of moeilijkste dans kan bedenken, zorgen voor leuke middagen. Helaas heeft uw redacteur toch maar besloten de handdoek in de ring te gooien en zijn danscarrière voortijdig te besluiten. Een 100 kilo zware dertiger, springend op een mat, gaat gewoon niet meer. Waar is mijn beademingsapparaat?

• Calorieën verbranden
  • Eigen danspasjes opnemen
  • Leuke party game voor de kids