Review: Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered - Kort maar krachtig PlayStation 4

Huize de Hoop (het gezin van ex-redacteur Timo) moet op zijn kop hebben gestaan. Call of Duty: Modern Warfare 2 is terug! Dit keer in geremasterde vorm, maar met een twist. Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered bevat namelijk geen enkele vorm van multiplayer. Jawel, ook in 2020 gaan de uitgevers lekker door met het remasteren van klassiekers. Het verhaal van deze tweede entry in de Modern Remaster-reeks is een ware klassieker en het is onwijs tof om dit verhaal te kunnen herbeleven met top notch graphics. Daar hangt echter wel een prijskaartje aan, want de game is binnen te hengelen voor 25 ekkermannen. Waarborgt enkel de campagne dit prijskaartje?

Bitterzoet

Kopjes bedenken is altijd lastig, maar deze kop vat mijn gehele ervaring samen. Het is namelijk onwijs vet om dit verhaal te kunnen ervaren met de hedendaagse technologie. Het verhaal is naar mijn mening één van de beste binnen de COD-franchise en het is dan ook absoluut geen straf om deze weer te doorlopen. Jij speelt als meerdere soldaten die strijden voor good ol’ Uncle Sam. Makarov is de grote schurk en dankzij zijn daden breekt letterlijk de hel los. Kernbommen, grote invasies en politieke spelletjes spelen de hoofdrol en jij zit in deze achtbaan zonder optie om uit te stappen. En een achtbaan is het zeker. De gehele campagne van Modern Warfare 2 Remastered is een intense rit en geeft je zonder meer een dikke shot adrenaline.

Toch komt weer dat woord bitterzoet naar boven. Na het uitspelen van de campagne ben je namelijk klaar. De game bevat geen Multiplayer en ook geen coöp. Hetgeen dat Call of Duty juist typeert is de multiplayer en zonder deze optie is de game eigenlijk slechts een huls van wat het had kunnen zijn. Meestal zie ik de singleplayer als inkomertje. Zo wen je weer aan de controls en word je klaargestoomd om te vlammen in de online omgeving. Het ontbreken van deze modus is dus een groot ding. Daarnaast is de singleplayer niet bijzonder lang. In een uurtje of zes ben je er wel doorheen op een schappelijke moeilijkheidsgraad en de replayability moet je dan ook zoeken in de Veteran-modus. Ikzelf zie de campagnes van Call of Duty als een lekkere B-film die je gewoon met een zak chips moet wegkijken, mijzelf tergen met continu doodgaan is dan ook niet nodig wat mij betreft.

Het gebruikte beeldmateriaal in deze review is gecaptured tijdens onze speelsessie op de PlayStation 4

Net zoals de game, zal deze review kort maar krachtig zijn. Ik kan namelijk heel wat fluf schrijven om er meer van te maken, maar dit was het wel. Voor 25 ekkies krijg je enkel toegang tot de singleplayer. Leuk, maar niet meer dan dat. Het is een erg tof verhaal en de game speelt, zoals we inmiddels wel gewend zijn, lekker weg. De grafische update is zeer welkom, maar het origineel is eigenlijk nog vrij recent uitgegeven. Daarom vraag ik mij af waar deze remaster nou eigenlijk voor dient. Ik neem aan dat dit er een is voor de nieuwe generatie die nou wel eens wil weten waar die oude lullen nou allemaal over lopen te jubelen. Of het is juist voor oude lullen zoals Timo die weer eens willen zwijmelen over hoe goed games tien jaar geleden waren. Anyway, het prijskaartje van 25 euro is wat mij betreft aan de hoge kant. Mocht je het verhaal al eens gespeeld hebben, dan is het een toffe trip down memory lane, maar zonder multiplayer voelt de game gewoon niet compleet aan. Ikzelf zou deze eerder in de budgetbak oppikken, maar mocht je nou echt vermaak zoeken, dan heb je aan dit verhaal geen slechte. Nu maar hopen dat de Modern Warfare 2 multiplayer maps naar Modern Warfare komen!

• Lekker verhaal
  • Intense achtbaanrit
  • Lust voor het oog