Call of Duty: Black Ops - Escalation
  • ONTWIKKELAAR Treyarch
  • EERSTE RELEASEDATUM 2 juni 2011
  • PLATFORMEN Pc, Xbox 360, PlayStation 3
  • GENRE First Person Shooter

review: Call of Duty: Black Ops - Escalation PlayStation 3

Afgelopen vrijdag was ie er dan voor de pc en PlayStation 3: de allerlaatste DLC voor Call of Duty: Black Ops, genaamd Rezurrection. Met deze keer niet 'n, maar vijf zombiemaps. Iedereen kent het principe wel en voor degene die het niet kennen: je moet verschillende rondes overleven van zombies. Tijdens deze rondes vergaar je extra wapens en grotere gebieden. Het idee is simpel, maar het heeft al duizenden gamers in zijn greep, waaronder ikzelf.

ontbrekende afbeelding

Shitload aan oude maps

Nou, vijf maps dus. Maar let op: vier ervan zijn van het eerdere Call of Duty-deel: World at War. Ze zijn echter wel opgepoetst en ook hebben er minimale veranderingen plaatsgevonden. Zo heb je een random-box waarin je verschillende wapens kunt vinden. Het zijn nu de wapens van Black Ops geworden. De wapens die je normaal bij elkaar sprokkelt zijn nog wel hetzelfde gebleven. Zo heb je het beste van twee games, aldus Treyarch, de studio achter Black Ops.

En nu de 'maar'

Welgerekend is dus: vijf maps en daarvan zijn er vier oud. Wat is dan die vijfde? Dat is wel een nieuwe map en die gaat door het leven als Moon. Voor degene die geen Engels kunnen: dat betekent maan. Die naam heeft het niet voor niets, want het speelt zich ook af op de maan. Dit zorgt ervoor dat je geen zwaartekracht hebt en zo komen er nieuwe gameplay-elementen bij. Ook heeft de studio alle andere anekdotes van andere maps in Moon gegooid. Zo heb je ondergrondse tunnels, puzzels en twee verschillende locaties om je kogels te verspreiden over de zombies. Dit zorgt voor originelere en uitdagendere gameplay. Niet dat het revolutionair is, want het blijft de welbekende zombiemode.

ontbrekende afbeelding

Het eindoordeel van Alex Zweers

Het is dus de vraag of je veertien euro wilt neerleggen voor vier oude maps en een nieuwe. Heb je de World at War-maps al helemaal platgespeeld? Dan zou ik deze lekker laten liggen. Wil je echter meer zombies neermaaien op, voor jou, vijf nieuwe maps? Dan is het zeker een aanrader om naar de digitale winkel te gaan en ze te downloaden. Krijg je die grappige soundtrack er ook nog eens bij, voor 'niets'.

• Pluspunten
  • Nieuwe onderdelen
  • Opgepoetst
  • Minpunten
  • De prijs
  • Niet vernieuwend
  • Oude maps
Gameliner Score

Community

Score

Over auteur Alex Zweers

Alex Zweers Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.