• ONTWIKKELAAR Zombie Studios
  • RELEASEDATUM 3 juli 2010
  • PLATFORMEN Pc, PlayStation 3

review: Blacklight: Tango Down PlayStation 3

In deze review ga ik het hebben over een verassende PSN titel, die zeker de moeite waard is! Een multiplayer game gemaakt door Zombie Studios die de naam BlackLight: Tango Down draagt.

Futuristische CoD

De gameplay van BlackLight: Tango Down is echt goed. De controls die we kennen uit de Call of Duty-serie en de futuristische setting laten de game tot zijn recht komen. Maar er zit jammer genoeg ook een keerzijde aan de game. Door het tergend slecht werkende match making systeem en de lag, die vaak voorkomt, zul je je zeker in het begin flink ergeren. Hopelijk komt hier nog een patch voor uit.

Maps

In de game vind je twaalf maps die totaal verschillend zijn en waarin hoogte en diepte goed worden afgewisseld. En gelukkig is deze game niet aan campers besteed, aangezien er te veel obstakels zijn. Voor de sniper zijn er goede spots te vinden, maar hier ben je ook goed te raken, wat de game voor iedereen leuk houdt. Ik vind het knap hoe Zombie Studios het voor elkaar heeft gekregen in elke map zo'n sterke sfeer van oorlog en vernietiging te creëren. Je wordt gedwongen om continu om je heen te kijken, omdat je vijanden overal vandaan komen. Vele obstakels maken vrijwel alle maps onoverzichtelijk, wat een vette sfeer creëert die ik nog niet zo vaak heb gezien in games. Een minpunt is wel dat je door het matige match making-systeem met te weinig spelers in een grote map wordt geplaatst, waardoor je meer aan het zoeken bent dan aan het knallen, wat echt vervelend wordt na een tijdje.

Weapon customization

In veel games van de laatste paar jaar zie je terug dat je dingen aan je wapen kunt veranderen. Het nadeel hiervan is dat je meestal maar 'n of twee opties hebt om iets te kunnen veranderen. Bijvoorbeeld een vizier of een geluidsdemper. De ontwikkelaars van Zombie Studios hebben dit waarschijnlijk ook opgemerkt en zijn ermee aan de slag gegaan. Het heeft geleid tot 47 compleet aanpasbare wapens waarmee je echt voordeel kan hebben tegenover je vijand. De standaard geweren hebben nog geen vizier. Dit maakt schieten op lange afstand enorm lastig. Gelukkig unlock je al vrij snel een prima laservizier.

Ranking

Het ranking-systeem werkt naar mijn mening prima. De game vraagt doorzettingsvermogen, niet alleen omdat het levelen niet erg snel gaat, maar ook omdat je vaak lag hebt, waardoor je veel kills mist. Afgezien van het langzame levelen, unlock je wel veel nieuwe dingen om de game interessant te houden.

HET EINDOORDEEL VAN Alex Zweers

BlackLight: Tango Down is een first person shooter met wat opstartfoutjes. De verscheidenheid aan wapens, levels en de sfeer zorgt ervoor dat je een totaal andere beleving van een shooter krijgt. Ik hoop dat Zombie Studios snel met een update komt om de lag en het slechte match making-systeem de wereld uit te helpen. Mocht je nog tegoed op je PSN-account hebben staan, dan kun je deze game overwegen. Helemaal zodra er een patch is om alle foutjes glad te strijken.

• Veel goede maps
  • Lekkere controls
  • Onoverzichtelijke menu's
  • Lag
  • Match making werkt niet
  • Shotgun is erg overpowered

Over auteur Alex Zweers

Alex ZweersWat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.