Review: Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam Pc

Geplaatst: 27 december 2010 19:42

Door de bamboebosjes sluipend, klem je je M16 stijf tegen je aan. De Vietcong zitten stevig ingegraven in de posities aan de rand van het rijstveld. Je sluipt verder langs de linies, tot je er bijna naast zit. Je trekt de pin uit je handgranaat en op de tel van drie gooi je hem tussen de campende Vietcong. Een felle knal rukt een gat in de linies, waar je maten dankbaar gebruik van maken. Een G.I. met een vlammenwerper veegt de laatste beetjes Vietcong op een hoop. Op naar het volgende doel!

Battlefield: Bad Company 2 Vietnam

Deze uitbreiding op Battlefield: Bad Company 2 brengt nog meer extra's naar de al rijkelijk gevulde multiplayer van deze game. Waar eerst met hypermoderne wapens elkaar het leven zuur werd gemaakt, is het nu de beurt aan 'kale' wapens zoals de M16 en de AK47, zonder enige opzetstukken zoals red-dot sights, 40mm granaatwerpers en dergelijke moderne foefjes. Deze simpele aanpak past helemaal in het door oorlog verscheurde Vietnam van de jaren '60 van de vorige eeuw. De hypermoderne Abrahams tanks en Bradley's zijn vervangen door jeeps, Sheridan tanks, kanonneerboten en Huey helicopters. Een nieuw wapen in het arsenaal is de vlammenwerper. Deze heeft een kort bereik, maar is onmisbaar als je je tegenstanders op korte afstand tot een goed doorbakken biefstuk om wilt toveren. Alles staat klaar in het dodelijke gevecht, aan te gaan in het onheilspellende Vietnam!

Tour of Duty

De nieuwe maps die deze game met zich meebrengt weerspiegelen deze grimmige setting: de nieuwe kaarten zijn retehard en onvergeeflijk. Waar je eerst dekking kon zoeken achter stenen of betonnen muren moet je het nu doen met, op zijn best, houten muurtjes die bij de minste duw al in elkaar zakken. Het geluk hierbij is wel dat je tegenstander hetzelfde probleem heeft!
Elke game wordt ingeleid door een van de vele jaren '60 nummers die het spel rijk is, terwijl een radio-uitzending verslag doet van wat er te komen staat in het gevecht. Dit voegt een lekker sfeer toe aan de game en het bereidt je voor op de slachtpartij die komen gaat. Lock and load!

Het eindoordeel van Joost van Dyck

Met Battlefield: Bad Company 2 Vietnam heeft DICE in mijn ogen wederom bewezen dat ze een van de beste shooters van het moment nog verder kunnen verbeteren. De extra wapens en het weglaten van de toeters en bellen bouwen, samen met de oude voertuigen, de sfeer van de oorlog in Vietnam mooi op. De muziek en de commentaren voor en na de missies ronden het geheel mooi af. Een must-have voor eigenaren van Battlefield: Bad Company 2!

• Sfeer
  • Uitdagende maps
  • 'Nieuwe' voertuigen en wapens