Review: Attack of the Friday Monsters! A Tokyo Tale Nintendo 3DS

Geplaatst: 27 juli 2013 10:00

Aan mij de eer om een review te schrijven over Attack of the Friday Monsters! A Tokyo Tale. Toen ik de screenshots zag van de game, bekroop mij het gevoel dat dit wel eens een liefdeskind van Pacific Rim en The Goonies zou kunnen worden. "Never have I been so wrong".

Interactief stripverhaal

De game neemt je mee naar het Tokyo van 1971. Om specifiek te zijn, de vrijdagmiddag. Want tijdens deze middagen verschijnen er mysterieuze monsters. De game weet op een geweldige wijze het gevoel neer te zetten dat ik al ken vanaf het moment dat ik de 'Power Rangers' zag. Grote monsters die met elkaar vechten, deze 'tokusatsu' weten de game briljant neer te zetten.

Als speler maken we kennis met Sohto, een kleine jongen die samen met zijn ouders naar een buitenstad van Tokyo is verhuisd. Op een vrijdagmiddag, tijdens een klusje dat Sohto moet doen voor zijn ouders, komt hij een groepje kinderen tegen. Deze kinderen leren hem 'Monster Cards' en vertellen hem dat er monsters verschijnen buiten de stad en dat deze met elkaar het gevecht aangaan.

Monster Cards

Tijdens het spelen van de game zal je veel door de stad heen navigeren en zal je bijvoorbeeld Monster Cards spelen tegen de andere kinderen. Dit heeft wel heel erg veel weg van "Rock-Paper-Scissors". Iedere Monster Card heeft namelijk drie eigenschappen die je op verschillende manieren moet inzetten. De game is gemakkelijk onder de knie te krijgen. Nu is dat geen slecht iets, de game is namelijk echt een beleving. Ik waande mijzelf in een interactieve strip waar ik continu meer en meer van wilde ontdekken. De graphics zien er bovendien goed uit en de muziek is echt geweldig.

Het eindoordeel van Bob Andringa

De game is misschien iets aan de korte kant, vier uur, en als je de game eenmaal hebt uitgespeeld dan valt er, na de Monster Card-gevechten, niet echt heel erg veel te doen. De game is echt een unieke ervaring en ik kan eenieder die heeft genoten van spellen zoals Professor Layton, deze game ten harte aanbevelen. Verwacht geen achtbaan aan geweld, maar laat je meevoeren door de stroming van de game. Ik durf de garantie te geven dat Attack of the Friday Monsters! A Tokyo Tale je niet teleur zal stellen.

• IJzersterk verhaal
  • Prachtige graphics
  • Geweldig geluid