Check al onze Tokyo Game Show logo content hier!
Assassin's Creed: Brotherhood - The Da Vinci Disappearance
  • ONTWIKKELAAR Ubisoft
  • RELEASEDATUM 8 maart 2011
  • PLATFORMEN Xbox 360

review: Assassin's Creed: Brotherhood - The Da Vinci Disappearance Xbox 360

Het is alweer weken, zo niet maanden geleden dat ik Ezio onder de knoppen nam. Daar was ook weinig reden toe. Na Brotherhood uitgespeeld te hebben, had ik het persoonlijk wel even gehad met Rome. Zelfs zo erg dat ik m'n vriendin ervan moest overtuigen dat ik dit jaar absoluut niet naar de Italiaanse hoofdstad wilde afreizen voor een welverdiende vakantie. Ik zat daarom ook niet echt te wachten op de nieuwe DLC. Echter bleek mijn goede vriend Leonardo te zijn ontvoerd, dus besloot ik voor de laatste maal nog eens af te reizen naar het laarsvormige land aan de Middellandse Zee.

AC:B-TDVD

Nadat we al eerder gratis DLC ontvingen, trakteert Ubisoft ons ditmaal op een heus betaald pakketje. Nu luidt de brandende vraag: biedt Assassin's Creed: Brotherhood "“ The Da Vinci Disappearance waar voor je geld? Met 2 nieuwe locaties en 8 nieuwe missies in de singleplayer, die samen goed zijn voor 2 tot 4 uur gameplay, zou je kunnen stellen dat het aanbod wat karig is. Echter behoren de betreffende locaties, een tot de verbeelding sprekende villa en een stinkende kerker, meteen tot de betere uit Brotherhood. Bovendien bieden de missies, waarin je door Da Vinci's assistent Salai wordt bijgestaan, voor ieder wat wils. Alle elementen uit Brotherhood zijn van de partij. Of je nou wilt rennen, vechten, speuren, sluipen of klimmen, het komt allemaal aan bod in deze DLC.

ontbrekende afbeelding

Dood de VIP

Ook op multiplayergebied heeft men niet stilgezeten. Zo introduceert The Da Vinci Disappearance 2 nieuwe multiplayermodi, te weten Escort en Assassination. De laatste is simpelweg een deathmatch, waarbij iedereen elkaar dient te doden. Escort plaatst 2 teams tegenover elkaar. Het ene team dient een VIP naar een bepaald punt op de kaart te escorteren, terwijl het andere team deze VIP vanzelfsprekend probeert te doden. Bereikt de VIP ongeschonden het punt, dan ontvangt het beschermende team punten. Wordt de VIP onderweg gedood, dan ontvangt de aanvallende ploeg de punten, waarna de VIP weer op een ander punt op de kaart verschijnt. In beide modi ben je van nagelbijtende spanning verzekerd.

HET EINDOORDEEL VAN Klaas Kuipers

Het totaalpakket van Assassin's Creed: Brotherhood "“ The Da Vinci Disappearance is behoorlijk compleet. Naast nieuwe singleplayer missies, locaties en multiplayermodi, maken ook nog eens 4 nieuwe personages hun opwachting in de multiplayer en kun je losgaan in een nieuwe map. En hoewel ik het enigszins met tegenzin zeg, biedt deze DLC alle reden om nog eens terug te keren naar het zonnige Rome.

• Nieuwe omgevingen
  • Nieuwe multiplayermodi
  • Waar blijft Assassin's Creed 3?