Review: Alter Ego Pc

De druilende regen wikkelt de omgeving in een sluier van treurigheid. Detective sergeant Briscol staat bedenkelijk boven het lijk dat op de begraafplaats gevonden was. Deze hoort er echter niet thuis. De doodgraver, nu levenloos in het gras, is op een gruwelijke wijze om het leven gebracht. Elk detail is belangrijk, niets mag aan het toeval worden overgelaten.
Elders in de stad droomt Timothy van Amerika, het beloofde land. Hij wil een nieuw bestaan opbouwen, echter is hij zo goed als bankroet. Zijn vriend Brian heeft een klusje dat veel geld in het laatje zal brengen. Zal zijn droom waarheid worden?

Alter Ego

In deze nieuwe point & click adventuregame, uitgegeven door Iceberg Interactive, bevind je je in Plymouth aan het eind van de 19e eeuw. In deze stad is een serie rare en onverklaarbare zaken gekoppeld aan de dood van een beruchte edelman. De hele stad is in de ban van deze gruwelijke man, die de bijnaam 'the Beast' heeft. Als de dag na zijn begrafenis de doodgraver dood gevonden wordt op de begraafplaats en de tombe waar de edelman begraven was opengebroken, begint het pas echt.

Macaber verhaal

In Alter Ego wissel je tussen Timothy Moor, een dief die een nieuw bestaan op wilt bouwen, en Briscol, een detective in dienst van de politie van Plymouth. De sluwe Moor probeert geld bij elkaar te halen om zijn passage naar de VS te kunnen betalen om daar opnieuw te beginnen. Als hij hiervoor de verkeerde kant van de wet op moet zoeken, deinst hij daar niet voor terug.
Briscol is net aangesteld bij de politie van Plymouth. Al meteen zit hij met de gruwelijke gebeurtenissen die spelen in zijn maag. Overal loopt hij tegen onverklaarbare zaken aan en houdt de bevolking de kaken op elkaar. Of dit uit angst is of omdat er meer speelt, is aan Briscol om uit te zoeken.

Uitgebreid verhaal bomvol puzzels

De verhaallijnen rond Moor en Briscol wisselen elkaar af, waardoor de game zijn eigen dynamiek krijgt. De plotopbouw is er een van opbouwende spanning en onverklaarbare omstandigheden. Wat hierbij jammer is, is dat wanneer je net op het punt staat iets groots te ontdekken de game overschakelt naar de andere persoon. De verhalen en karakters zijn goed van diepgang voorzien en de conversaties zijn interessant en dragen veel bij aan het verhaal. Zoals bij een point & click adventure hoort, zit de game vol puzzels die je logisch denkvermogen toetsen. Sommige puzzels liggen voor de hand, maar af en toe zitten er echte hersenkrakers tussen. Met meer dan 75 prachtige, sfeervolle locaties om te verkennen ben je voorzien van een game waar je een hoop plezier aan kunt beleven.

Het eindoordeel van Joost van Dyck

Alter Ego is een point & click adventuregame naar mijn hart. Vol puzzels, verhaal en intrige weet deze game me achter de pc gekluisterd te houden. Het verhaal loopt lekker en bouwt goed op en naar mate je verder komt vallen steeds meer stukken op hun plek. De sinistere sfeer die de game uitademt accentueert de macabere plots en ontwikkelingen. De moeilijkheidsgraad van de game is toegankelijk, waarbij je nooit met een onlogische puzzel zult zitten. Voor fans van point & clickgames kan ik deze game aanraden, maar ook gamers die nieuw zijn in dit soort games zullen zich niet snel vervelen met deze game!

• Sfeervolle omgevingen
  • Intrigerend verhaal
  • Leuke puzzels