Adam's Venture: The Search For The Lost Garden
  • ONTWIKKELAAR Vertigo Games B.V
  • RELEASEDATUM 2 oktober 2009
  • PLATFORMEN Pc
  • GENRE Actie, Avonturen

review: Adam's Venture: The Search For The Lost Garden Pc

Een paar dagen geleden kreeg ik Adam's Adventure: The Search For The Lost Garden in mijn brievenbus. In de enveloppe zat natuurlijk de game, maar ook een brief van Adam Venture himself. De brief is geadresseerd aan Walter en gedateerd op 30 september 1921. Adam schrijft dat hij tijdens een onderzoek een rol heeft gevonden, die de plaats zou aanduiden waar de poort van Eden te vinden is! Hij zegt dat hij op ontdekking gaat samen met zijn vriendin en met een oude professor"

Avontuur bij kaarslicht

De sfeer is al onmiddellijk gezet, al is het alleen nog maar door de prachtige muziek. In het introfilmpje krijg ik hetzelfde te zien als wat in de brief te lezen was en al snel sta ik middenin het avontuur, in een duistere grot. Hiermee valt onmiddellijk het grafische aspect van de game op. Het is niet verbluffend mooi, maar ook zeker niet teleurstellend. Ik heb onmiddellijk alle settings op 'high' gezet en werd al snel ondergedompeld in een mooi afgewerkte grot met prachtige lichteffecten en schaduwen, onder andere doordat Adam gebruik maakt van een fakkel. Af en toe stopt het spel eventjes en wordt het onderbroken door een leuke en vaak hilarische dialogen tussen Adam en het kamp, die zeker het vermelden waard zijn.

Iets te simpel?

Gooi je muis alvast uit het raam want je zal hem niet nodig hebben! Deze game maakt enkel gebruik van de bekende 'pijltjes', de shifttoets en de spatiebalk. Het was een tijdje geleden dat ik mijn muis nog eens had bedrogen, dus dat was wel even wennen. Maar al snel ben je vertrouwd met de besturing en word je begeleid naar je eerste puzzel. Vaak komen redelijk eenvoudige puzzels er op neer dat je een tekst uit de Bijbel in de juiste volgorde moet zetten. Ook vond ik dat de weg iets te makkelijk was; je kan nooit verdwalen, want het gaat steeds rechtdoor en je kan bijna nooit naar beneden vallen als je te dicht bij de rand loopt. Nu, dit zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat ik vaak moeilijkere spellen speel. Ik kan me zeer goed voorstellen dat voor de iets jongere generatie de puzzels de mogelijke moeilijkheden met zich meebrengen!

Habemus Papam

Zoals je misschien al gemerkt hebt, is het een redelijk religieus spel. Dit is echter niet van storende aard en geeft het allemaal wat meer mysterie. Omdat het een religieus getint spel is, is het natuurlijk ook volledig geweldloos. Dit bevestigt nogmaals dat de doelgroep bij de iets jongere mensen of bij de minder die-hard gamers ligt. In dat opzicht is de game redelijk uniek. De speelduur ligt volgens de makers tussen de vier en de vijf uur, dus verwacht niet een langdurende spelervaring. Of er nog een vervolg komt hang af van het succes van dit eerste deel.

HET EINDOORDEEL VAN Bart Verswijvel

Al is het alleen maar omdat deze game mee ontwikkeld is door een Nederlandse uitgever, kan ik er niet veel slechts over vertellen. Toch 'maar' drie sterretjes omdat de game iets te kort is en de puzzels iets te simpel. Zoals al gezegd zal dit, in handen van de juiste doelgroep, wel de nodige (jonge) harten bekoren, mede doordat de game geweldloos is. Adam's Venture: The Search For The Lost Garden is momenteel enkel uit voor de PC, maar zal later dit jaar (of volgend jaar) ook verschijnen voor de Xbox 360.

• Grafisch sterk
  • Leuk verhaal
  • Muziek