The Crew 2

Geplaatst op zondag 1 juli 2018 door Rudy Wijnberg
  • Meer informatie
  • Score

      Gameliner score:
      sterrenscore
      Community score:
      (3) hebben gestemd, inloggen en stem

      Platform:
    • Gevoel van vrijheid
      Erg leuk met vrienden
      Meer dan genoeg content
      Rally Raid!
    • Overmatig veel clichés
      Mist identiteit
      Rubber banding
    Ter land, ter zee en in de lucht, dat was afgelopen week het thema in huize Wijnberg. Dat thema werd niet doorgevoerd met enkel herhalingen van het welbekende televisieprogramma, maar met Ubisoft’s The Crew 2. Een grote open wereld racer waar je met meerdere disciplines Amerika onveilig maakt. Hoewel het eerste deel vermakelijk is, is deze zeker niet perfect en hoewel er een twee achter de titel staat, voelt dit niet als een vervolg. Geen idee waar ik het over heb? Laat het me je uitleggen.



    Je eigen legende volgen


    In The Crew 2 kruipen we in de helm van een anonieme racer wiens enige doel het vergaren van social media-volgers is. Volgers verzamel je door races te winnen, stunts te doen, een beetje aan te kloten en speciale opdrachten in de wereld te voltooien. Je verzamelt deze fictionele aanbidders om te stijgen in ranking, zie het dus als experience punten. Je speelt een speciale race vrij wanneer je genoeg volgers hebt en bij een volgelopen volgers balk krijgt er een nieuwe titel bij. Deze titels variëren van onbekende tot icoon, waarbij de laatste een vrijwel oneindig aantal nummers erachteraan heeft. In de game racen we door een geromantiseerd Noord Amerika. Dit continent is losjes nagebouwd waarbij voornamelijk de grote steden iets meer op de real life wederhelft lijken. Dat wil dus zeggen dat we drukke steden, de open zee, bosrijke omgevingen en de dorre woestijn tegenkomen.

    De grootste aanpassing op het eerste deel is dat we nu met meerdere soorten voertuigen kunnen rijden. Ja, we kunnen nog steeds door de straten van New York scheuren, maar vandaag de dag kunnen we ook over het water knallen met boten en door de lucht suizen met vliegtuigen. Dit doen we in zogeheten disciplines, waarbij vier “families” drie tot vier disciplines vertegenwoordigen. Zo vertegenwoordigt de Pro Races-familie de Alpha GP, Touring Car, Air Race en Motorboat disciplines, en moeit de Off Road-familie zich met Motocross, Rally Raid en Rally Cross. Het mooie is dat je je niet eens met alle disciplines hoeft bezig te houden. Als je Air Race niet zo leuk vindt, dan doe je die gewoon niet. Zo ben ik zelf helemaal gek van Rally Raid. Hierbij krijg je een off road-voertuig en dien je via welke weg dan ook de checkpoints te bereiken. Dat is wat The Crew 2 voor mij is. Een open speeltuin waarin je kunt doen wat je wil.



    Mist identiteit


    The Crew 2 heeft heel erg veel content. Zo heb je races, evenementen in de wereld en kan je hand van opdrachten foto’s maken (met een fotomodus die overigens erg goed is) voor volgers. Iedere discipline heeft flink wat races die je kunt toggelen tussen normaal en moeilijk. Na iedere gewonnen race verkrijg je loot die je kunt toepassen op het desbetreffende voertuig. Erg diepgaand is het niet, maar je merkt wel een vorm van progressie aangezien het voertuig telkens beter wordt. Ieder voertuig heeft weer zijn eigen eigenschappen, maar de gameplay is over het algemeen overwegend arcade. Je kunt makkelijk een vangrail gebruiken als extra hulpmiddel bij scherpe bochten. Het is echter niet enkel koek en ei. Want bij zowel het arcade-gevoel als de shitload aan content komt een addertje onder het gras kijken.

    Dankzij de grote hoeveelheid aan content, mist de game overduidelijk een eigen identiteit. Wat wil het nou precies zijn? Het verhaal is flinterdun en de voice overs zijn op momenten niet om aan te horen. Het ene huis is serieus, het andere huis draait om fun, de andere zijn weer gangsters, het is allemaal een beetje cliché. Ook met het arcade racen heb ik een lichtelijke irritatie. Als je bijvoorbeeld een boom schept, kom je vrijwel direct tot stilstand. Je wordt niet direct naar de baan verplaatst, maar blijft gewoon stilstaan. Daarbij is de rubber banding (het Mario Kart-effect waarbij de laatste speler nog altijd eerste kan worden) de grootste bullshit ooit. Ik heb op momenten de leiding met ruim twintig seconden voorsprong gehad, om alsnog op het laatste moment ingehaald te worden. Enerzijds zit er dus een serieus racing aspect aan, iedere fout wordt namelijk afgestraft, maar anderzijds moet iedereen in staat zijn om te winnen. Make up your mind!



    Het gebruikte beeldmateriaal is gecaptured tijdens onze speelsessie op de PlayStation 4.

    Het eindoordeel van Rudy Wijnberg

    The Crew 2 is absoluut een vermakelijke game, zeker wanneer je met een crew optrekt. De meerdere voertuigen geven je meer dan genoeg mogelijkheden om een beetje aan te klooien met alle mogelijkheden van vermaak. Het is echter jammer dat, ondanks de vele disciplines, geen enkele volledig afgewerkt lijkt te zijn. Daarbij mist de game een eigen smoel, je stuit geregeld op een cliché die je met de ogen doen rollen. Daarbij is de mix tussen arcade en simulatie een beetje verwarrend en vooral het rubber banding effect werkt op de zenuwen. Dat doet echter allemaal niet af van het feit dat The Crew 2 echt wel een leuke game is. In feite heb je geen doel en dat kan irritant of uiterst bevrijdend zijn. Spring echter met een maat in een crew en je maakt de rit van je leven.

    Reacties

    MikePS4 (02 juli 2018 - 12:04)
    MikePS4
    • Dude
    • 66 reacties

    Goeie game, zeker het vliegen En de advanced setup van de voertuigen maakt het allemaal beter.
    Loopt erg lekker op de PS4.

    Plaats reactie:

      Bold Spoiler
      smili lol puh knipoog confuse boos bloos coool sm_eerie yawnee yes_new nooo shutup punkey winkie huil shocked