Uitgevers moeten creatief op zoek naar hun geld

Geplaatst: 23 november 2008 18:48
Aangepast: 1 januari 2018 00:00

Zojuist heeft Geoffrey Zatking van Electronic Entertainment Design and Research in een interview laten weten dat maar vier procent van alle games die op de markt verschijnt winst maakt. Of meneer Zatking zijn mond voorbij heeft gesproken is nog maar te zien, maar als het waar is zal dat betekenen dat óf de prijzen omhoog moeten, óf dat er steeds meer uitgevers zijn die op creatieve manier op zoek moeten naar winst.

"Every game I have ever worked on, we've gone in blind as to which features would sell the game better, says Zatkin, who designed games for 11 years before co-founding EEDAR. Not knowing whether it would be worth an extra $500,000 to design a multiplayer mode."

"Only 4% of games that make it to market actually make a profit, he says. About 60% of a game's budget is spent reworking or redesigning a game."

Alex Zweers Eigenaar & Founder

Wat ooit begon met een liefde voor Donkey Kong Country: Diddy Kong’s Quest liep uit tot het managen van zijn eigen gamesite. Vandaag de dag waagt Alex zich echter voornamelijk aan “hier krijg ik echt een God-complex van”-games. Onze regelneef - ook wel Captain Plannert genoemd - heeft altijd wel zijn mening klaarliggen, zeker als het gaat om zijn grote passie; gaming.

Lees meer