Tim Sweeney legt uit waarom Epic Games Store 12 procent claimt

Geplaatst: 23 april 2019 21:15
Aangepast: 23 april 2019 22:43

Tim Sweeney, oprichter van Epic Games, heeft op Twitter uitgelegd waarom de Epic Games Store slechts 12 procent van de opbrengsten van een game claimt, terwijl dat bij de concurrentie behoorlijk wat meer is.

In een tweet legt Sweeny uit dat die 12 procent voldoende is om een financieel stabiele situatie te creëren. Van die 12 procent is slechts 5 procent netto winst. Als de Epic Games Store qua omvang groter wordt, kan dit uitgroeien naar 6 of 7 procent. De overige 7 procent wordt gebruikt voor onderhoud van de store, klantenservice en betaalafhandelingen. Volgens Sweeney heeft het geen zin om percentages van rond de 30 procent (zoals Steam doet) te vragen omdat uitgevers dan geneigd zijn om een eigen launcher te ontwikkelen, zoals met UPlay (Ubisoft) en Origin (EA) is gebeurd.

Het is niet de eerste keer dat Tim Sweeney uithaalt naar de marges van andere platformen en ongetwijfeld ook niet de laatste, maar hij heeft wel een punt. Het is voor uitgevers veel interessanter om hun games in de Epic Games Store te plaatsen, zodat ze zelf nog wat over houden om hun personeel te betalen en te investeren in nieuwe projecten.

Bron: Twitter
Patrick Lamers Hoofdredacteur

Als Hoofdredacteur zijnde is Patrick altijd op de hoogte van de laatste nieuwtjes. Denk jij met een dikke scoop te komen, dan is Patrick je geheid al voor. Deze turbopapa’s gameverslaving begon ooit met DKC en The Legend of Zelda, maar kent vandaag de dag geen grens! Zelfs een tweeling in de luiers weet hem niet van zijn passie weg te houden.

Lees meer
Reacties
Er zijn nog geen reacties
Nog niet uitgepraat? Praat verder op Discord