• Ontwikkelaar Eidos Montreal
  • Eerste releasedatum 14 september 2018
  • Platformen Pc, PlayStation 4, Xbox One
  • Genre Actie, Avonturen
  • Gameliner score

Shadow of the Tomb Raider krijgt bakken slechte Steam-reviews te verduren

Sinds vorige maand kunnen we weer in de huid kruipen van Lara Croft in Shadow of the Tomb Raider. De game werd in eerste instantie best goed ontvangen. Zo ging onze Timo ermee aan de slag en gaf Lara's nieuwe avontuur een ruime voldoende.

Toch is niet iedereen zo lovend over de game en met name de pc-versie krijgt sinds deze maand behoorlijk wat slechte kritieken te verstouwen. De opmerkingen bij de reviews hebben echter weinig slechts te melden over de game. Niet of nauwelijks kritiek op grafisch, technisch of verhalend vlak, maar vooral op de prijs van de game. Vanzelfsprekend hebben veel gamers de Shadow of the Tomb Raider in de eerste maand van release aangeschaft. Tot veler verbazing blijkt de game nu al met 34% in prijs gezakt te zijn. Dit tot onvrede van de mensen die er het eerst bij waren.

Shadow of the Tomb Raider2

Deze slechte kritieken kunnen zomaar de verkoopcijfers van Shadow of the Tomb Raider op Steam gaan beïnvloeden. Op de Steam-pagina van de game zie je namelijk niet direct waarom de game slecht scoort. Daarvoor moet je echt doorklikken op de reviews. Nu heeft de game op het oog dus slechts een gemengde score. Vind jij dat een game een maand na release al afgeprijsd mag worden?

Over auteur Patrick Lamers

Patrick Lamers Als Hoofdredacteur zijnde is Patrick altijd op de hoogte van de laatste nieuwtjes. Denk jij met een dikke scoop te komen, dan is Patrick je geheid al voor. Deze turbopapa’s gameverslaving begon ooit met DKC en The Legend of Zelda, maar kent vandaag de dag geen grens! Zelfs een tweeling in de luiers weet hem niet van zijn passie weg te houden.