Nintendo neemt gamer bij het handje

Geplaatst:
Aangepast: 7 augustus 2018 11:09

Shigeru Miyamoto heeft weer van zich laten horen. Helaas gaat het niet om de aankondiging van een nieuwe Zelda, Mario of compleet nieuwe franchise, maar om de vereenvoudiging van games.

Zo heeft Nintendo naar het idee van Miyamoto een patent laten registreren dat ervoor moet gaan zorgen dat gamers niet meer vast komen te zitten in een bepaalde game. In-game karakters en hints zouden de gamer op lastige momenten een duw in de juiste richting moeten geven. Zo staan in het patent onder andere de volgende zaken:

In some of these games, a volume of the story or the scenario is too large, and therefore a lot of time is needed for clearing the gameFurther, in some cases, various puzzles are set in the scenario However, there is a problem that these puzzles and the like are too difficult, and therefore the game may be stuck halfway, and the game may not be cleared to the end.As means for solving the problem, disclosed is a game control method for lowering the difficulty level of a game by presenting, while the game is being played, a hint for allowing the game to be continued.

Dit fenomeen kwamen we al tegen in eerdere games van Miyamoto, zij het in beperkte mate. Denk aan de tips die Navi en Midna je gaven in de Zelda games Ocarina of Time en Twilight Princess.

Toch wagen wij te betwijfelen of we hier heel erg blij van moeten worden, want hoewel we niet graag vast komen te zitten in een bepaalde game, willen we toch ook alles behalve bij het handje worden genomen. Duidelijk is dat Nintendo flink aan de weg timmert om elke leek aan het gamen te krijgen, maar wij zien Miyamoto liever aan een nieuwe Zelda, Mario of compleet nieuwe franchise werken.

Lees meer