Meer info Assassin's Creed 2

Geplaatst:
Aangepast: 1 januari 2018 00:00

Tijdens de gamescom werden er heel wat vragen gesteld bij Patrice Desilets, Creative Director van Assassin's Creed 2. Speciaal voor jullie heeft Gameliner de belangrijkste op een rijtje gezet.

Wat zijn de specifieke technologieën die jullie voor dit tweede deel van Assassin's Creed aan het maken zijn? Zijn er bepaalde prestaties waar jullie trots op zijn?

Waar ik vooral trost op ben, is de nieuwe architectuur in het spel. Deze laat veel meer verschillende gameplay en missies toe. We hebben ook een verbeterde NPC navigatie dat de achtervolgingen en ontsnap missies pittiger zal maken.

Nu, voor het visuele gedeelte, de Assassin's Creed game engine - Anvil - heeft een paar nieuwe technische eigenschappen gekregen dat ons een nog mooiere wereld laat creëren.

We hebben veel nieuwe technieken in de engine gestoken zodat het grafische aspect van het spel nog mooier is. Ook zijn er nieuwe visuele dingen toegevoegd zoals:

- Dag en nacht cyclus

- nieuwe laad afstand voor een meer gedetailleerd uitzicht op grote afstanden

- dezelfde interne vegetatie-technology als in Far Cry 2

- verbeterd licht, reflecties en speciale effecten.

- nieuwe kleren systeem voor de characters

Verder dan de technologische hoogstandjes, bood de locatie een unieke gelegenheid voor een visueel sterke game. Steden zoals Florence en Venetië zijn sowieso al de meest verbazende locaties met de mooiste landschappen in de wereld. Alle technologie die wij hebben gemaakt had maar een enkel doel: je deze schoonheid laten voelen. We hermaken niet alleen de architectuur, maar alles wat Italië zo uniek maakte in de 15de eeuw. Van speciaal licht in Venetië tot de kleurrijke carnaval-outfits. Elk klein detail zit in de game en we zijn zeer opgewonden dat spelers zo'n unieke stad mogen verkennen.

Venetië kwam veel voor tijdens de voorstelling tijdens de E3. Welke andere steden/regio's zullen spelers kunnen bezoeken?

Ezio is een nobele jongen geboren in de stad Firenze. Hij zal het begin van zijn leven in de stad doorbrengen dat als geboorteplaats van de Italiaanse Renaissance doorgaat. Zijn familie is er sterk gerespecteerd. Firenze heeft ook de meest mooie kerken en monumenten afkomstig uit de Renaissance. Het meest prestigieuze en dominantste gebouw in Firenze is de Santa Maria del Fiore, beter bekend als de Duomo. Er zijn ook nog veel andere locaties die de spelers kunnen ontdekken. Zoals: Santa Croce, Palazzo Vecchio, Ponte Vecchio, Santa Maria Novella, enzovoort. Het eerste deel van het spel spelt zich af in Firenze waar de spelers Ezio's familie, vrienden en vijanden zullen leren kennen.

Verder in het spel zal Ezio naar verschillende steden en regio's moeten reizen. Zoals, onder andere, Venetië, zoals jullie al hebben kunnen ontdekken in de E3 demo. En dit is nog maar een klein deel van de wereld van Assassin's Creed 2. Spelers zullen de bekende Toscaanse regio ontdekken en plaatsen zoals San Gimignano. Ook zullen ze de bergen moeten trotseren op hun weg naar Venetië.

Een andere regio die de spelers zullen ontdekken is 'the wetlands', gesitueerd ten westen van Firenze. Deze regio staat bekend voor zijn bewolkt weer, waterplanten en - zoals de naam al doet vermoeden - het feit dat het daar altijd onder water staat. Hier kunnen de spelers onder andere missies doen in Forli.

Het was belangrijk voor ons dat elke stad, elke regio een belangrijke rol had in het spel. We wouden niet dat het platteland zomaar een wandelingetje zou zijn voor de spelers. Elk stuk heeft een rol in het spel en zal de spelers dwingen om er tijd in te steken. Elke regio heeft zo zijn main en secondary missies. Er zal veel te ontdekken zijn en tijd te investeren voordat de spelers alle geheimen in elke locatie ontdekt zullen hebben.

Lees meer