Check hier alle e3 2019-content

Klantenservice belangrijker dan games

Sinds het grote succes van World of Warcraft is het ontwikkelen van games een stuk minder belangrijk geworden. Rob Pardo, executive vice president bij Blizzard, vertelde namelijk dat de klantenservice hun belangrijkste bezigheid is sinds World of Warcraft.

Rob Pardo:

We zijn een ander soort bedrijf geworden. Voordat World of Warcraft uitkwam waren we niet het type bedrijf dat draaide om klantenservice. Zo'n tachtig procent draaide om het ontwikkelen van games. We zijn nu enorm gegroeid maar het is de omgekeerde wereld.

Nu zijn ze bij Blizzard slecht 20 procent van de tijd bezig met het ontwikkelen van games. World of Warcraft tel dan ook ruim 11 miljoen leden en om al die gamers tevreden te houden, is er veel onderhoud en service nodig.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?