Keen: 'We hebben veel geleerd van Far Cry 2'

Geplaatst: 29 februari 2012 13:51
Aangepast: 1 januari 2018 00:00

Het hoofd van de design afdeling van het ontwikkelteam dat zich op dit moment bezighoudt met Far Cry 3, Jamie Keen, heeft laten weten dat ze geleerd hebben van de vorige game uit de serie, Far Cry 2. Deze geleerde lessen zullen ze natuurlijk in hun achterhoofd houden tijdens het ontwikkelen van deeltje drie in de Far Cry serie. Maar waar gaat het dan zoal om?

Nou, bijvoorbeeld de malaria waar je in deel twee aan leed. Volgens Keen was er een groep spelers die dit een interessant concept vond, maar er waren ook gamers die het allemaal maar niks vonden. Het besluit: geen malaria in Far Cry 3.

I think most people found it - the malaria - frustrating. Though some found it interesting because it was the world around them. There are points where we make you do something to pull them along, but we want to make sure we're not contriving situations too much.

Een ander minpuntje in Far Cry 2 was dat je nog wel eens verdwaald kon raken in het spel. Niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk: soms was het niet helemaal duidelijk wat nu je volgende doel was. Exploratie mag dan wel belangrijk zijn, maar je moet ook ten alle tijden een doel hebben, aldus Keen.

Informatie bij dit artikel

Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.

Packshot Far Cry 2

Series

Far Cry

Uitgever

Ubisoft

Reviewscore

-

Platforms

Pc, Xbox 360, PlayStation 3

Releasedatum

24 oktober 2008

Ontwikkelaar

Ubisoft

Gameliner Awards

-

Lees meer