Interview over Alan Wake geeft nieuwe details

Geplaatst:
Aangepast: 25 juli 2018 13:52

Als het om de game Alan Wake is iedere gamer er als de kippen bij, aangezien er ontzettend weinig informatie over de game vrijkomt die vaak ook nog ontzettend lang op zich laat wachten. De details stromen met lange tussenpozen binnen, en vandaag is er weer zo'n dag dat Alan weer wat van zich laat horen.

In een interview met de designer Oskari Hakkinen is er wat meer bekend geworden over de lichteffecten en het weer in de game. Daarnaast is er nog gepraat over de hoeveelheid actie de game te bieden heeft. Dat laatste zal in ieder geval wat minder zijn dan in de laatste franchise van ontwikkelaar Remedy (Max Payne):

The smart story is important for us, and we have a strong history, a strong atmosphere, and a strong spirit.

Op het gebied van de lichteffecten gaat er met Alan Wake iets revolutionairs gebeuren volgens Hakkinen. In het interview vertelde hij dat je nog nooit zoiets gezien hebt in een game, waardoor Alan Wake zeer origineel is:

Lighting is very important in the game, and this is a unique item that really has not been used in the game before on the way we do it.

Ten slotte zijn de weersomstandigheden in de game erg belangrijk. Zo gaf Hakkinen het voorbeeld dat de weg glad kan worden na een hevige regenbui, waardoor het automatisch moeilijker wordt om je auto te besturen en op de weg te houden.

Informatie bij dit artikel

Je moet eerst inloggen om deze game aan je favorieten toe te voegen.

Packshot Alan Wake

Series

-

Uitgever

Microsoft Game Studios

Reviewscore

Platforms

Pc, Xbox 360

Releasedatum

14 mei 2010

Ontwikkelaar

Remedy

Gameliner Awards

-

Lees meer