Epic voorspelt foto realistische graphics

Geplaatst:
Aangepast: 1 januari 2018 00:00

Ontwikkelaar Epic (bekend van onder andere Gears of War) heeft namens Tim Sweeney een aantal uitspraken gedaan omtrent het realisme van graphics in games. Het zal niemand ontgaan zijn dat de graphics van games ontzettend snel zijn veranderd, van een paar pixels op het beeldscherm tot prachtig vormgegeven spellen die bijna de werkelijkheid nabootsen. Ook Sweeney heeft dat gezien, en hij voorspelt dat we niet langer dan tien tot vijftien jaar te hoeven wachten, alvorens we games kunnen spelen met foto-realistische graphics:

We're only about a factor of a thousand off from achieving all that in real-time without sacrifices. So we'll certainly see that happen in our lifetimes; it's just a result of Moore's Law. Probably 10-15 years for that stuff, which isn't far at all.

Volgens Sweeney bestaan deze foto realistische graphics uit realistische belichting, perfecte anti-aliasing en bewegingen zoals je die ook in films (dus eigenlijk ook de werkelijkheid) kun zien. Al dit graphics spektakel kan simpelweg werkelijkheid worden door de grote rekenkracht van de processoren die computers over een aantal jaar zullen bezitten.

Als we het hebben over de kunstmatige intelligentie, dan praten we volgens Sweeney over een ander probleem. Volgens hem is de echte uitdaging om ook dit precies zo te krijgen als in de werkelijkheid:

A state-of-the-art game like the latest Half-Life expansion from Valve, Gears of War, or Bungie's stuff is extraordinarily unrealistic compared to a human actor in a human movie, just because of the really fine nuances of human behavior.
We simulate character facial animation using tens of bones and facial controls, but in the body, you have thousands. It turns out we've evolved to recognise those things with extraordinary detail, so we're far short of being able to simulate that.
Lees meer