Electronic Arts gaat strijd aan met verkoop tweedehands games

Electronic Arts-directeur John Riccitello vertelde in een interview met Buisness Week dat hij de tweedehands gameverkoop wilt gaan verlagen door gratis DLC (downloadbare content) bij nieuwe games te leveren.

Door het weggeven van eenmalige coupons voor DLC wilt Riccitello ervoor zorgen dat gamers toch de nieuwe games kopen omdat ze anders deze gratis DLC zullen missen. Deze gratis DLC werd al geleverd bij Army of Two: The 40th Day, Mass Effect 2 en The Saboteur. Ook bij Battlefield: Bad Company 2 zal gratis DLC bij een nieuwe game zitten. De DLC zal voor tweedehands games 10 dollar gaan kosten.

Tags

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid .

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
Vergeten?