Colin McRae: DiRT 2
  • ONTWIKKELAAR Codemasters
  • RELEASEDATUM 3 december 2009
  • PLATFORMEN Pc, PlayStation Portable, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo DS, Nintendo Wii
  • GENRE Racing
  • GAMELINER SCORE

DiRT 2 loopt vertraging op door DirectX 11

Terwijl de console versie van Colin McRae: DiRT 2 gewoon in september uit gaan komen, laat de PC versie een paar maanden langer op zich wachten. Codemasters heeft vandaag laten weten dat de game voor de computer pas drie maanden later in december verkrijgbaar zal zijn.

Dit alles is te wijten aan de nieuwe versie van DirectX, versie 11. De hardware die daarvoor geschikt is komt pas in de tweede helft van dit jaar op de markt, net als de lancering van Windows 7 (waar DirectX 11 standaard op is geïnstalleerd). De ontwikkelaars van DiRT 2 hebben daarom besloten de PC versie uit te stellen, om alles uit die nieuwe DirectX te halen wat erin zit. De vice president van Codemasters, Gavin Cheshire, kon nog een nadere toelichting geven.

Terwijl de console-versie van Colin McRae: DiRT 2 zoals gepland in september uitkomt, vinden we dat de mogelijkheden van DirectX 11 eigenlijk te mooi zijn om er geen gebruik van te maken. Zeker als we bedenken hoeveel toegevoegde waarde dit zal hebben voor de beleving van PC-gamers. Als marktleider in de digitale racewereld, blijven we voorop lopen door direct gebruik te maken van belangrijke nieuwe technologieën zoals hardware tessellation, multi-threading en Shader Model 5.0. Op deze manier kunnen we steeds weer een zeer realistische en spannende race-ervaring bieden waarin de gamers helemaal op kunnen gaan en waarmee we bovendien de concurrentie de baas blijven. De combinatie van DirectX 11 en de EGOâ„¢ Engine van Codemasters® zal binnen het racegenre de technologische lat andermaal aanzienlijk hoger leggen.

REACTIES

Gameliner verzamelt informatie

Gameliner verzamelt gegevens om zo een optimale gebruikerservaring te bieden. Hierdoor kunnen wij analyses maken omtrent het gedrag van de bezoeker om zo de ervaring op onze website te optimaliseren.

Door het plaatsen van cookies zijn adverteerders in staat om advertenties te tonen die aansluiten op jouw interesses. Daarbij kunnen social media-plugins, zoals Facebook en Twitter, gebruik maken van gegevens zodat je in staat bent om op berichten te reageren en deze eventueel te delen. Voor meer informatie omtrent onze privacy policy verwijzen wij je graag door naar ons beleid.

Om Gameliner.nl te kunnen bekijken, dien je de akkoord te gaan met ons privacy policy door op 'Ja, ga verder naar de site’ te klikken.

Ja, ga verder naar de site
VERGETEN?